Gå til innhold

Ny telefon til min gamle mormor :-)

birkenfe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3110 har litt dårlig kontraster i tastene. Dette er et problem for de eldre. Selv selger jeg masse Nokia 6085 Sort til eldre av den enkle grunn at det er den telefonen med størst kontrast mellom tastene. Programvara derimot mener jeg blir litt i vanskeligste laget (da den har MMS og kamera osv.) Fordelen med denne er at den er kamskjell og kan bare åpnes når det ringer og lukkes når man vil legge på og dette gjør det veldig enkelt for eldre (slipper å lete etter "ta telefonen" knappen).

Eller så er også Nokia 1110i en god selger til eldre da den også har gode kontraster i tastene, men også veldig lette menyer. Denne har også funksjon som gjør at den leser opp tida på klokka (uten å måtte lese).

Men selv så er jeg mest for Nokia 6085 Sort (det er den sorte som har best kontraster i tastaturet). Denne er litt stivere priset, men den har også MMS (bilder fra barnebarna er jo en fordel ;))

EDIT: Merk at det er Nokia 6085 Sort som har dette. Rosa, silver og gold har ikke like gode kontraster i tastene.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Jeg kan ambefale 3110, den som sagt over, den er perfekt for gamle folk, lenge siden jeg har sett en mobil med så store taster....

9495186[/snapback]

Syns de ser store ut på bilde, men kontrastene er det som er drepen for eldre (iallefall i butikken min). Når de sammenlikner 3110 og 6085 sort så faller som regel valget på 6085.

Anbefaler deg å ta med bestemoren din til en butikk å få henne til å se selv. Fordelen er jo at hun kan ta telefonen uten briller (noe som kan bli et problem på en candybar telefon).

Lenke til kommentar
God ide, la mormor få velge selv.

Jeg sitter her med en 3110 og min N73, skulle ønske at min N73 hadde like gode taster som 3110. Skjermen har så liten oppløsning også at skriften er veldig stor og tydelig. Men jeg har ikke sett 6085, så mulig du har rett.

9495429[/snapback]

Begge er knalltelefoner. Har ikke noe imot 3110, det er en kjempegod telefon, men de fleste eldre velger faktisk 6085, men er jo også noen som velger 3110. Så jeg tror det beste er å titte og bestemme selv.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med CaZpeR her !

3110 er en bra telefon såfremt du klarer kontrastene i tastene.

Det som og er fordel med 6085 er jo at du slipper tastelås. Som er en plage for mange gamle mennesker.

De mestselgende telefonen har nokk vært 6101, 6103 og blir vel 6085 nå. det er vel den de gamle pleier gå for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kan ambefale 3110, den som sagt over, den er perfekt for gamle folk, lenge siden jeg har sett en mobil med så store taster....

9495186[/snapback]

Når du CaZpeR selger 3110, har du da sett liv i telefonen? Når det kommer lys i tastene på 3110 er det faktisk genial kontrast! Kvitt på svart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...