Gå til innhold

Ikke bare key-loggere som kan knabbe konto

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å skrive at det er ikke bare keyloggere som brukes til å snappe opp passord. Programmene som stjeler passord kan faktisk snappe opp nøyaktig den samme informasjonen som sendes avgårde til login-server. Mot slike programmer hjelper det altså absolutt ingenting å kopiere og lime inn passordet fra et tekstdokument, eller til å endre og redigere på det etter at det er kopiert inn i passord-feltet.

Dette oppdaget jeg etter å ha mistet alt jeg hadde i spillet. Er veldig glad for at jeg nesten ikke spiller dette spillet, hadde jeg derimot mistet unlock-våpene fra Battlefield 2 hadde det vært litt surt.

For å oppsummere, dersom du ikke har firewall og antivirus er det ikke et spørsmål om du blir hacket, det er kun et spørsmål om når. Jeg var iallefall den siste av alle de jeg kjente til som ikke brukte dette og enda ikke haddet fått frarøvet seg kontoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å oppsummere, dersom du ikke har firewall og antivirus er det ikke et spørsmål om du blir hacket, det er kun et spørsmål om når.

Man fortjener ikke være på intarweb uten firewall og antivirus. Selv med de to så kan du godt få en trojan hvis du bare laster ned nok crap fra ukjente sider, så det hjelper ikke å ha de uten å vite hva du(ikke) burde laste ned.

Lenke til kommentar
For å oppsummere, dersom du ikke har firewall og antivirus er det ikke et spørsmål om du blir hacket, det er kun et spørsmål om når.

Man fortjener ikke være på intarweb uten firewall og antivirus. Selv med de to så kan du godt få en trojan hvis du bare laster ned nok crap fra ukjente sider, så det hjelper ikke å ha de uten å vite hva du(ikke) burde laste ned.

9492911[/snapback]

Hvorfor skal du laste ned crap fra ukjente sider?

Du må vel fremdeles gjøre det om du skal få slike program som Pycno snakker om?

Jeg har fått virus èn gang (vel to, men den første tells ikke, for da var det en kamerat som gjorde det med vilje :ohmy: ). Og den ene gangen lasta jeg noe crap.

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

vel, de fleste linux distribusjonene jeg kommer på i farten rendrer spill saktere for eksempel, og man mister dyrebar fps.

og merkeprogrammer som adobe er vel mangelvare på linux?

men ikke forstå meg feil, har mye respekt for linux og hele denne open source ideologien, jeg er bare en av de som vil heller at OSet mitt jobber for meg enn at jeg må jobbe for det før det gjør som jeg vil, selv om det innebærer å sleike Gates-ræv

Lenke til kommentar
vel, de fleste linux distribusjonene jeg kommer på i farten rendrer spill saktere for eksempel, og man mister dyrebar fps.

og merkeprogrammer som adobe er vel mangelvare på linux?

men ikke forstå meg feil, har mye respekt for linux og hele denne open source ideologien, jeg er bare en av de som vil heller at OSet mitt jobber for meg enn at jeg må jobbe for det før det gjør som jeg vil, selv om det innebærer å sleike Gates-ræv

9498479[/snapback]

Ehm, etter mine erfaringer drar WoW bedre gjennom Wine enn Windows selv. Jeg har for eksempel MYE høyere FPS enn kompisen min som bruker Windows.

9500391[/snapback]

Jeg må bare si at grunnen til FPS forskjell er pga Addons og lignene, jo mer addons, jo lavere FPS, Addons tar veldig mye av dataens forbindelse.

Endret av bullseye123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...