nermzor Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei, har tenkt å oppgradere RAM i pc'en min, men er ikke sikker på hva jeg skal kjøpe, i maskinen nå har 2 gamle brikker på 266 mhz og vil ha noe bedre til spill. Hovedkortet er Asrock 775 Dual-VSTA, står at det støtter DDr2 men er ikke sikker på hva jeg skal bestille, kan noen linke meg noen gode forslag? Skulle bestille selv fra komplett men er for mye å velge mellom for en som ikke skønner en dritt av de tallene. Prisen kan være alt fra 300-800, 1gb eller 2, jo billigere jo bedre, maskinen skal ikke oppgraderes igjen så om det er 2x1gb eller noe annet har ikke noe å si, så lenge det er en rimelig pris på litt rask RAM. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du kan benytte deg av Komplett sin Crucial® minnevelger - Velg produsent (I ditt tilfelle Asrock) - Velg produkttype (Asrock har bare hovedkort, så du kan bare trykke Neste>>) - Velg modell (Eksempel 775 Dual-VSTA) - Klikk på Vis varer>> Du får nå en liste over minnebrikker fra Crucial® som 100% skal virke til ditt hovedkort. Du har også valget nå mellom Rambrikker med forskjellig hastighet. ¤ DDR2 PC6400 - som er den raskeste type minnebrikke til ditt hovedkort ¤ DDR2 PC5300 - som er den nest raskeste minnebrikken til ditt hovedkort ¤- Så følger DDR2 PC4200 ~ PC3200 og til slutt PC2700 som er den svakeste minnebrikken. Om du bestemmer deg for å anskaffe mer og raskere Ram, ville jeg ikke i ettertid brukt de svake minnebrikkene du har nå. Dette vilbare føre til at du får mer Ram, ikke raskere Ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå