epsil Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Sånn anledning valget tenkte jeg å dele av min samling av politisk ungdomsmusikk. Først ut er AUF, med Arbeiderboys-sangen «Solidaritet»: Jeg så deg sitte i gymsalenmed blåe øyne og lyst, langt hår Jeg satt og ferdigskrev talen om miljøvern og ungdomskår Da så du på meg Varmen strømmet inn i mitt sinn Da så du på meg I min fantasi så var du min Solidaritet er en pizza sammen Kollektivtrafikk og brødsmuler i andedammen Solidaritet er en tur rundt tjernet Regionssjukehus og miljøheimvernet Men vent! Husk at alt må sees i sammenheng. Her er FpU med «Carl Ivar Hagen»: Kjære Kjell Magne BondevikHar’u noen gang tenkt på Norges framtid? Nei, har’u ikke det, nei, tenkte meg det Du passer vel bedre ved alteret på kne Carl Ivar Hagen Det er han vi liker best Carl Ivar Hagen Han passer ikke som prest Carl Ivar Hagen Det er han vi liker best Carl Ivar Hagen Og ingen, ingen protest! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Herlig. Begge to var ganske elendige, men det var god underholdning. "Carl Ivar Haaagen Det er han vi liker best" Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ikke glemme RU sin, da Hurra for deg som er veldig rik, ja Høyre vil gratulere.Nullskatteyter-konto i Sveits, ja dere skal få det bedre. Bukke, nikke, neie for USA. Bestemor på anbud, ja det vil vi ha. Ønske arbeidsløse ingen verdens ting. Og si meg så hva vil de mere PRIVATISERE Lenke til kommentar
epsil Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Ikke glemme RU sin, da 9498052[/snapback] Men det var jo en ganske god sang gitt at man sier seg enig i hele eller endog bare deler av RVs måte å fremstille verden på. Det som gjør «Solidaritet» og «Carl Ivar Hagen» så lattervekkende, er at de er knakende dårlige sanger selv om man måtte være aldri så stor tilhenger av partiene de representerer. Jeg mener, Carl I. Hagen selv hadde nok blitt pinlig berørt dersom han hadde hørt sangen FpU har laget om ham. Mitt andre poeng beror på rekkefølgen sangene presenteres i. Man lytter til «Solidaritet» i målløshet over sangens uutgrunnelige lavmål, men det er før man har hørt «Carl Ivar Hagen», som «Solidaritet» fortoner seg som den reneste poesi i forhold til. Det at det finnes «musikk» som får en så elendig sang som «Solidaritet» til å ta seg godt ut, er lattervekkende i seg selv. Endret 16. september 2007 av ePsiLON47 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 "Carl I Hagen" var jo en bedre sang enn "Solidaritet" Dog, RU hadde gjort en bedre jobb. Hvis jeg bare hadde vært enig i det de sa hadde jeg nok elsket den sangen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Åherregud. Hvis de prøver å få politikk til å bli kult, så feiler de KRAFTIG. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ikke glemme RU sin, da Representanten fra RU sang denne under skoledebatten hos oss. Det eneste fornuftige innlegget der imo. ^^ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ikke glemme RU sin, da Hurra for deg som er veldig rik, ja Høyre vil gratulere.*SNIP* PRIVATISERE 9498052[/snapback] Haha, RU sin sang var jo best da. Nå er riktig nok ikke RV (Snart Rød), det partiet jeg er mest enig i her i verden. Men sangen var fortsatt bra. En sang med glimt i øyet som klarer å formidle et budskap. Slett ikke verst. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Den RU sangen var jo bare helt fantatisk. Jeg lo ihvertfall av den. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Den RU sangen var jo bare helt fantatisk. Jeg lo ihvertfall av den. 9504221[/snapback] Sangen: http://www.dagsavisen.no/multimedia/archiv...yreg_18800a.mp3 Lenke til kommentar
The zero Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det er vel strengt tatt LO-ungdommen som laga den såkalte "RU-sangen", de har vel egentlig bare stjelt den? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 *nynne for seg selv* "vi skal fylle våre badekar med unge høyres blod" Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 *nynne for seg selv*"vi skal fylle våre badekar med unge høyres blod" 9530402[/snapback] Artig at sosialistene enda ikke har innsett at det finnes bedre løsninger enn vold og hærverk her i verden Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Så lenge det går kapitalister i våre gater, vil vi aldri vike fra de mest avskylige løsninger, comrade. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Så lenge det går kapitalister i våre gater, vil vi aldri vike fra de mest avskylige løsninger, comrade. 9537399[/snapback] Det virker som om sosialister har lite til overs for begge fortolkningene av en kapitalist; både en som forvalter penger, og en som støtter opp om kapitalisme. Det er greit nok å ha en mening (samme hvor mye ondskap og grusomhet den måtte påføre samfunnet). Det som dog IKKE er greit, er å ty til løsninger som skissert ovenfor. Håper dere havner i fengsel Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 i et vakkert konservativt samfunn blir det forbutt å synge om ting sjefene ikke liker<3 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det som dog IKKE er greit, er å ty til løsninger som skissert ovenfor.Håper dere havner i fengsel 9537671[/snapback] Håper du legger av deg den meget dårlige egenskap til å se ironi. Dere kapitalister, altså. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Åherregud.Hvis de prøver å få politikk til å bli kult, så feiler de KRAFTIG. 9499214[/snapback] Feiler de ikke kraftig uannsett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå