simson Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg har lest flere sammenligninger mellom Core Duo og Core 2 Duo med lik klokkefrekvens (f.eks. 1.83). Men hva vil være best av en Core Duo med høyere klokkefrekvens (f.eks. 1.83( og en Core 2 Duo med lavere (1.66)? Det er sikkert en aktuell problemstilling for flere: Skal en velge en laptop med en god Core Duo eller med en middels Core 2 Duo, når disse er til noenlunde lik pris. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg har lest flere sammenligninger mellom Core Duo og Core 2 Duo med lik klokkefrekvens (f.eks. 1.83). 9492368[/snapback] Og hvilken konklusjon kom du til da? Det er ikke mye merkbart mtp ytelse (bortsett fra enkelte syntetiske benchmarks) mellom Yonah/Merom på lik frekvens (og FSB). Når det er sagt merket jeg stor forbedring på min Inspiron 1720 ved å bytte fra T5250 til T7300. Men det skulle bare mangle. Fra FSB166->200 og 1.5Ghz->2.0. (Dette var en "ribbet" utgave kjøpt via jobben, og jeg fikk sånn lyst til å skru den fra hverandre for å skifte CPU) Lenke til kommentar
simson Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Jeg har lest flere sammenligninger mellom Core Duo og Core 2 Duo med lik klokkefrekvens (f.eks. 1.83). 9492368[/snapback] Og hvilken konklusjon kom du til da? Det er ikke mye merkbart mtp ytelse (bortsett fra enkelte syntetiske benchmarks) mellom Yonah/Merom på lik frekvens (og FSB). Når det er sagt merket jeg stor forbedring på min Inspiron 1720 ved å bytte fra T5250 til T7300. Men det skulle bare mangle. Fra FSB166->200 og 1.5Ghz->2.0. (Dette var en "ribbet" utgave kjøpt via jobben, og jeg fikk sånn lyst til å skru den fra hverandre for å skifte CPU) 9492511[/snapback] Generelt en bedre ytelse med Core2Duo (10-25%), men graden avhang i stor grad ved om applikasjonen som ble brukt under testingen var CPU-intensiv eller ikke. Men er mest interessert i tester som viser CD vs C2D, da... Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg finner bare tester mellom merom og yonah som har de beste prosessorene. men tror kanskje 1.8 tar core 2 duo sin, med mindre det er snakk om 800mhz busshastighet på core 2, men er vel ikke så høy busshastighet på 1.66 ghz. Vil tro de yter ganske likt uansett, fra det jeg har sett på diverse tester. Nå snakker jeg bare fra et synspunkt fra det jeg TROR Men core 2 duo uvikler mindre varme enn core duo, om det har noe å si for deg. Du kan søke på forumet å se om du finner noe nyttig? Lenke til kommentar
benz Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Kan jo komme med et lite innspill: har en laptop med T5500 c2d / 1,66 GHz (Merom). Denne kjører 2M Super Pi på 1min 18sek. Når jeg sammenligner med tester av maskiner som har vanlig core duo, ser det ut som at dette tilsvarer maskiner med 2GHz-prosessor. Presiserer at det bare er en oppfatning jeg har gjort meg, ikke noe gjennomført sammenligning/test. Endret 14. september 2007 av benz Lenke til kommentar
simson Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Kan jo komme med et lite innspill:har en laptop med T5500 c2d / 1,66 GHz (Merom). Denne kjører 2M Super Pi på 1min 18sek. Når jeg sammenligner med tester av maskiner som har vanlig core duo, ser det ut som at dette tilsvarer maskiner med 2GHz-prosessor. Presiserer at det bare er en oppfatning jeg har gjort meg, ikke noe gjennomført sammenligning/test. 9494397[/snapback] Takk for innspill, det er nettopp denne typen erfaringer jeg ønsker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå