Gå til innhold

Ny pc maks 10.000

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle kjøpe ny pc ettersom den jeg har nå ikke holder mål lenger.

Jeg har bladd litt gjennom forumet her for å se hva jeg burde satse på, men jeg føler jeg ikke har nok kunnskap til å velge alle delene, så jeg håper på litt hjelp :)

Pc'en skal brukes hovedsaklig til musikk, film og spilling (nye spill som bioshock feks). Derfor er det viktig med masse harddisk plass, mye ram, godt skjermkort og god prossesor. Jeg vil gå for intel. Jeg tenkte på Quad og 8800gts 640mb. Men når det gjelder hovedkort så har jeg ikke peiling på hva som er bra. Samme med ram.

Tenkte jeg skulle bestille hos netshop.no, og i tillegg få de til å skru den sammen for meg.

Skjerm osv er ikke nødvendig. OS er heller ikke nødvendig, men det er et pluss;)

Så har noen peiling på hva man kan få for 10.000?

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det på død og liv ikke trenger å være Netshop, kan du jo ta en titt på en av disse;

http://www.dinside.no/php/art.php?id=393411

Datakjeden og Komplett ser ut til å gi deg mest for pengene i disse tilbudspakkene.

Datakjeden har også flere butikker spredt rundt om i landet, du finner dem i byene;

Bergen, Oslo, Porsgrund, Stavanger, Stovner, Tromsø, Tiller, Trondheim og Tønsberg.

Så om du bor i eller i omegn av en av disse byene, kan du jo gå til butikken og kjøpe PCen.

Du vil da spare 4-500 kroner i portoutgifter, samt at det vil være enklere å levere inn PCen om du skulle være svært uheldig at PCen blir ødelagt av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Asus Mainboard S-775 i975X ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 1394 SATA Raid WLAN Retail, P5W DH DELUXE

Intel CPU Core 2 Quad Q6600 2.4GHz S-775 1066MHz 2x4MB Boxed Kentsfield, BX80562Q6600

Samsung Harddisk 320.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ, HD321KJ

Raidmax Smilodon Silver / Black WO / PSU, SMILODON

Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminium Retail , GX22GB6400UDC

Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 640MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV HDCP Retail, EN8800GTS/HTDP/640M

Chieftec PSU 560W ATX 12C 2.2 / EPS-12V 12cm Fan PFC Cable Management, CFT-560A-12C

Samsung DVD Recorder 20x +R / +RW -R / -RW SATA DVD-RAM Black Bulk With Nero Software, SH-S203B/BEBN

Dette er hva jeg har kommet fra til foreløpig. Men er ikke sikker på om alt passer sammen though.

Noen som har noe å si på dette?

Takk for all hjelp :)

Endret av stimercedes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...