Mafo Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Neste år kommer det en skjermtype som kun krever en brøkdel så mye strøm som dagens løsninger. Les mer Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 oled, eink, dette her er bare oppgulp av "gammel" teknologi slik jeg oppfatter det. spesielt eink hadde vært spennende siden en da kun bruker strøm på den delen som til en hver tid skal oppdateres. en kan ha dagens avtaler fullt synlig på skjermen til enhver tid uten at det bruker en "nanowatt" Lenke til kommentar
Overdrive Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 ... og dermed får vi mye lyssterkere skjermer! Grunnen til at vi har mørkere skjermer nå er jo fordi at det bruker mye strøm, og det er vi jo kvitt med denne! Domino! Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 oled, eink, dette her er bare oppgulp av "gammel" teknologi slik jeg oppfatter det. spesielt eink hadde vært spennende siden en da kun bruker strøm på den delen som til en hver tid skal oppdateres. en kan ha dagens avtaler fullt synlig på skjermen til enhver tid uten at det bruker en "nanowatt" 9492793[/snapback] eink er kun svart/hvitt foreløpig og egner seg dårlig til bilder som beveger seg. Det er hovedsaklig utviklet som et alternativ til papir. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 vel fimaer har vist fram eink med farger iirc, og på en mobilskjerm er ikke bevegelse så viktig (iphone og annen eyecandy be damned). Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 vel fimaer har vist fram eink med farger iirc, og på en mobilskjerm er ikke bevegelse så viktig (iphone og annen eyecandy be damned). 9504058[/snapback] Vist frem, ja, men det er langt igjen til produksjon. Skjermen det her snakkes om blir lansert neste år. eink i farger ligger nok flere år frem i tid. Jeg tror ihvertfall ikke det skjer på denne siden av 2010. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 jaja, tiden får vise. ett helt annet spørsmål er jo når det dukker opp produkter med disse skjermene. men det gjelder for eink også så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg