Zarge Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Ligger ikke akkurat samme nyhetssaken litt lengre ned på forsiden? 9492059[/snapback] Nei, det var en BD-brenner. Dette er BD-leser. http://www.hardware.no/nyheter/dvd_optisk/..._blu-ray_/42887 9492095[/snapback] Blir vel lite vits med en leser hvis den ikke både brenne og lese vel? selv om denne er halvert i pris..hvis vi snakket om en brenner/leser så ville det vel blitt mer interessant.. Hva med blu-ray plater da? koster ikke det sinnsykt mye da? Går ut ifra at folk som har råd til blu-ray brennere tenker vel ikke mye over prisen på blu-ray plater man skal brenne på. 9492130[/snapback] Du snakker jo bare tull. Om det er vits med en leser hvis den ikke både brenner og leser?? Om du har feks en hjemmekino pc så trenger du strengt tatt ikke mer enn en leser for å spille av BluRay filmen. Om man tar til litt fornuft så trenger man ikke BluRay brenner enda, da vil jeg være såpass eplekjekk å si at det er billigere å klaske noen harddisker i bordet. Under 2500kr er ikke dyrt for en BluRay drev, syns ikke jeg. Ikke når man vet at dette er den første BluRay leseren som har kommet til norge så vidt jeg vet og den kommer på ca200kr mer om du skal importere den fra USA (har sjekket det opp). Tenker på å kjøpe denne, men skal prøve så godt å holde meg selv i nakken en liten stund til. Trur at LG kommer med en combi drev om ikke så alt for lenge. Vet at den har blitt lansert, men den var dyr, $1190 koster den. Helt enig med Xell i det du skriver, mye tull prat her. Ble rå glad i går når jeg fant ut at netshop venter på BluRay drev, og prisen for leseren er ikke ille i det hele tatt :-) Skulle gjerne kjøpt den med en gang, men har lært før at det ikke er så smart å kjøpe med en gang noe nytt kommer. Jeg har også bare plass til ett drev i HTPC kabinettet. (PS! jeg vet det finnes eksterne drev, så langt bare HD DVD). Supert at BluRay har kommet på det norske market Prisen kan bare gå en vei! vise ord fra meg og Endret 14. september 2007 av Zarge Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Sist jeg sjekket (en stundsiden) så hadde Power DVD dette, men man fikk kun brukt enten HD eller BD utgaven av programmet, ikke begge. Man måtte velge når man innstalllerte. 9493789[/snapback] Det problemet ble løst i Juli da Cyberlink lanserte Powerdvd Ultra v7.3 Det som derimot er iriterende er at det kun er Cyberlink som har fungerende avspiller til HD-DVD og Blu-ray. (Windvd sin programvare er håpløs) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 igjen; det kommer vel flere tilbud der også etter hvert som det blir mer og mer vanlig å ha begge deler i en avspillings-PC. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg kjøpte denne spilleren forrige gang jeg var i USA. Kostet meg litt oever 1500 kroner da, slapp å betale moms siden jeg hadde den med meg hjem. Har spilleren i min HTPC, og bruker PowerDVD 7.3 Ultra som avspillingsprogram. Har et GeForce 8500GT grafikkort med støtte for HDCP. Spilleren fungerer kjempefint, og jeg har ikke hatt noen problemer enda. Har vel rundt 20 Blu-ray filmer nå. Spilleren er stilt inn på sone B, de filmene jeg har med sone A på bruker jeg AnyHDDVD til å fjerne sonen på. HD-DVD gidder jeg ikke kjøpe, holder meg til Blu-ray. Mulig jeg bytter spilleren ut med en kombi-brenner når de kommer til en ok pris. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg kjøpte denne spilleren forrige gang jeg var i USA. Kostet meg litt oever 1500 kroner da, slapp å betale moms siden jeg hadde den med meg hjem. Har spilleren i min HTPC, og bruker PowerDVD 7.3 Ultra som avspillingsprogram. Har et GeForce 8500GT grafikkort med støtte for HDCP. Spilleren fungerer kjempefint, og jeg har ikke hatt noen problemer enda. Har vel rundt 20 Blu-ray filmer nå. Spilleren er stilt inn på sone B, de filmene jeg har med sone A på bruker jeg AnyHDDVD til å fjerne sonen på. HD-DVD gidder jeg ikke kjøpe, holder meg til Blu-ray. Mulig jeg bytter spilleren ut med en kombi-brenner når de kommer til en ok pris. 9496888[/snapback] En ok leser hadde nok hvert bra ja, gidder ikke å drive med brenning av blu-ray. Ripper du platene til disk? Dvs har du prøvd det? AtW Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hvorfor koster Blu-ray-drev 2-3 ganger mer enn HD-DVD-drev? Er ikke intressert i å gi 2500 kroner for et drev som ikke en gang kan brenne, når man ikke vet hvordan formatkrigen ender.. Endret 16. september 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå