JKJK Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei. Er det noen som kan gi meg en liten guide på hvordan jeg skal få hentet ut snmp info (f.eks. cpuload, antall brukere, swap, minne, whateveryoucanget) fra windows 2003 server? Bruker cacti, og har fått opp statistikk for alle switchene, men får ikke ut info fra server. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei. Er det noen som kan gi meg en liten guide på hvordan jeg skal få hentet ut snmp info (f.eks. cpuload, antall brukere, swap, minne, whateveryoucanget) fra windows 2003 server? Bruker cacti, og har fått opp statistikk for alle switchene, men får ikke ut info fra server. 9491783[/snapback] Jeg går ut ifra at snmp er installert på serverne og du har satt opp et "community" med lesetilgang.. og du har gitt tilgang til snmp read fra cacti-serveren ? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 http://technet2.microsoft.com/windowsserve...3.mspx?mfr=true technet er et fint sted å starte, forsåvidt må serveren ha IPMI eller tilsvarende for rapportere status på hardware. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 har installert snmp, men hadde ikke satt opp noe community (trodde det holdt med standard innstillinger som det gjør på switcher). Skal se nermere på det på mandag.... Takk! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 har installert snmp, men hadde ikke satt opp noe community (trodde det holdt med standard innstillinger som det gjør på switcher). Skal se nermere på det på mandag.... Takk! 9498950[/snapback] Så slipper du å "lure".. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Ok. Hva salgs templater skal man bruke i cacti da? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ok. Hva salgs templater skal man bruke i cacti da? 9502291[/snapback] Bruker ikke Cacti, så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå