ostehøvel Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei! Har netopp kjøpt meg nye Dali Concept 6 fronthøyttalere. Bruker en NADT744 forsterker. Kabelen er QED Silver. Problemet er at ved litt høyere volum så merker jeg litt susing fra høyttalerne.. og dette er ikke bare litt som man må helt inntil for å høre.. hører det på 2 meters avstand enkelte ganger.. Kabelen er skrudd fast i høyttalerne, men i forsterkeren har jeg brukt loddeløse bananplugger. Kan det være kablingen som er dårlig? eller må høyttalerne bare spilles inn? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Når du kjøper nye høyttalere så er diskanten litt skrikete, men det skal ikke suse akkurat, det gjorde det iallefall ikke med mine. Det kommer sikkert av dårlig kontakt en plass, enten kabelen som du nevner eller så kan det muligens være støy fra kanalen på forsterkeren. Hvis du nettopp har kjøpt det, så kan du jo bare stikke nedom butikken og si fra, så ordner de det sikkert. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Nå synes jeg det var en rar løsning på de loddeløse bananpluggene.. så dårlig kontakt kan være årsaken altså? isåfall prøver jeg å koble til direkte uten bananpluggene og ser om det hjelper Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ja det kan godt hende, det var litt ulyder i diskanten på høyttalerne mine da jeg ikke satte fast kablene skikkelig med fastnøkkel. Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vet ikke hva du mener med høyere volum men en ting er ihvertfall sikkert, la høyttalerne får minst 50 timer ++ på moderat nivå før du skrur opp betydelig.... deretter kan du begynne å lytte, sjekke kabler, forskjellig musikk, etc. Lurer også på om det er dårlig MP3 du bruker eller om det er CD Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 bruker orginale CD-er ja.. har spilt inn en del nå og det ser ut til å bedre seg.. så hvis jeg ikke legger merke til noe så er det jo ingen vits i å sjekke kabler enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå