RockOn Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei, Har nettopp oppgradert kamerautstyret mitt fra D70 til D200. Nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre ang. blitz. Jeg har en Sigma EF 500 DG Super som jeg til nå har brukt trådløs med D70'en, men som ikke ser ut til å ha lyst til å være trådløs med D200'en. (Har ikke prøvd så hardt, så hvis noen har tips så kom med dem). Jeg jobber som frilansjournalist og bruker kameraet (og blitzen) ganske mye. Siden budsjettet foreløpig ikke tillater at jeg kjøper meg ny blitz, så ønsker jeg å kjøpe en blitzsko + ledning som gjør at jeg kan ta av blitzen og bruke den mer effektivt. Er det noen som vet hvilken sko/kabel jeg da må/bør kjøpe når det gjelder å pare Nikon og Sigma? Jeg vet jeg kan spørre i butikken, men hadde lyst til å høre deres erfaringer før jeg går til noen som ønsker å selge meg noe. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 EF 500DG Super var i utgangspunktet ikke kompatibel med D200, så den trenger nok en firmwareoppgradering. Dette dekkes av reklamasjonsretten, så om blitzen ikke er mer enn 5 år gammel er det bare å levere den til en forhandler. Min oppgraderte EF 500 fungerer helt fint trådløst med D200. Lenke til kommentar
RockOn Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Aha! Takk for info. Skal prøve meg på en innlevering da. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 D200 er satt til kanal 1 fra fabrikken mens D70 er satt til kanal 3. Så du må kansje bytte til kanal 3 på D200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå