Gå til innhold

Mus eller minnepinne?


Anbefalte innlegg

Ladekabel må jo ikke være tilkoblet hele tiden. Det er en trådløs mus - de fleste moderne bærbare PCer har Bluetooth; noe som gjør denne løsningen helt trådløs og uten kabler. Ja, den må lades. Men gjett hva - det må ALLE bærbare enheter også. Det eller å skifte batteri.

 

Jeg finner absolutt verdien i noe sånt som dette. Stilig produkt som kanskje kan finne sin egen nisje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker ikke som denne musa ifra A4Tech akkurat var av fantastisk kvalitet da.

Nei, men det har jeg ikke påstått heller. A4Tech er et typisk på bunnen av skalaen på billigelektronikk.

 

Men bruker Microsoft musa også en ladematte?

Klarer ikke finne ut hvordan lading under bruk skjer?

9492802[/snapback]

Jeg kommer ikke på noen andre trådløse ladeprinsipper som kan skje under bruk så jeg tror den må ha en ladematte ja.

 

Redigert: Det står vist ikke noe om at ladingen skjer trådløst i artikkelen, men det er nevnt at pakken inneholder en ladekabel. Det høres ut som musa lades ved å koble til en kabel, men kan brukes samtidig som den er koblet til ladekablen.

 

Redigert:

Moreover, the 8000 also comes with the 3-contact magnetically-held charging cable for charging the mouse while on the move.
Det står det at ladekabelen holdes på plass av magneter, ikke at det er en magnetbasert overføring av energi. Her er et bilde av kabelen:

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=396733

 

Ladekabel må jo ikke være tilkoblet hele tiden. Det er en trådløs mus - de fleste moderne bærbare PCer har Bluetooth; noe som gjør denne løsningen helt trådløs og uten kabler. Ja, den må lades. Men gjett hva - det må ALLE bærbare enheter også. Det eller å skifte batteri.

9492920[/snapback]

Morsomt å se at du er så kategorisk etter at jeg har motbevist det ved å linke til A4Tech-musa. :!: Trådløst, ingen batterier, ingen lading i ladestasjon eller med ledning!

Lenke til kommentar
Ladekabel må jo ikke være tilkoblet hele tiden. Det er en trådløs mus - de fleste moderne bærbare PCer har Bluetooth; noe som gjør denne løsningen helt trådløs og uten kabler. Ja, den må lades. Men gjett hva - det må ALLE bærbare enheter også. Det eller å skifte batteri.

9492920[/snapback]

Morsomt å se at du er så kategorisk etter at jeg har motbevist det ved å linke til A4Tech-musa. :!: Trådløst, ingen batterier, ingen lading i ladestasjon eller med ledning!

9493340[/snapback]

For slike produkter finnes det mange av.

 

Edit: Er det slik at minnet er i USB-pinnen? Da er dette et fånyttes produkt for min del.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Redigert:
Moreover, the 8000 also comes with the 3-contact magnetically-held charging cable for charging the mouse while on the move.
Det står det at ladekabelen holdes på plass av magneter, ikke at det er en magnetbasert overføring av energi. Her er et bilde av kabelen:

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=396733

9493340[/snapback]

Dette kommer veldig dårlig frem i artikkelen til hw ihvertfall.

Lenke til kommentar
Edit: Er det slik at minnet er i USB-pinnen? Da er dette et fånyttes produkt for min del.

9493673[/snapback]

Flashbrikken på 1GB sitter såklart i bluetooth-dongelen i PCen. Håper ikke folk trodde at minnet faktisk var i selve musa. Det hadde vært ytterst upraktisk :D

 

Vitsen er vel på en måte å kombinere 2 funksjoner i 1 usb-port da, men det er ærlig talt ikke noe jeg ville betalt masse ekstra for. Da kjøper jeg heller en mindre og hendigere dedikert minnebrikke isteden.

 

Nok et gimmick-produkt etter min mening. Jeg vil heller ha en brødrister med aksesspunkt. Eller kanskje tannbørste med flashminne? En ting mindre å ta med på reisen :hmm:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Jeg synes folk er vel kritisk til dette nye produktet. Det er ganske sikkert ikke av interesse for mange, men jeg kan se at dette kan være nyttig i jobbsammenheng.

 

Mange bærbare PC-er har bare to USB porter. Disse er i tillegg ofte plassert så tett at at det er vanskelig å bruke mer enn én av dem, pga. minnepinner er tykkere enn en USB kabel.

 

Når man i jobbsammenheng arbeider hele dagen ved bruk av bærbar PC, fortrekker mange å ha en ekstern mus. Det blir slitsomt å bruke touchpaden i lengden.

 

I jobbsammenheng holder man mange presentasjoner, møter, seminarer, konferanser, foredrag o.l. Da er det veldig praktisk med en trådløs mus, slik at man kan klikke seg videre i f.eks. Powerpoint presentasjonen uten å måtte gå bort til PC-en for å trykke hele tiden.

 

I tillegg er det ofte gjerne slik at det bare er én PC som er tilkoblet videokanon/prosjektor, mens alle har med sine presentasjoner på minnepinner. Microsoft bluetooth mus er paret med transiveren slik at den begynner å virke med en gang den settes i USB kontakten.

 

Dette er altså et produkt rettet mot bedriftsmarkedet, og ikke for nerder som har som hobby å sette inn fete nye grafikkort i sine hjemmesnekrete monster towers.

 

For de av dere om er opptatt av lading av mus, kan jeg si at min Microsoft bluetooth mus virker i flere uker mellom hver lading. Dette med normal bruk av trådløs mus i jobbsammenheng. Det tennes også et rødt lys et par dager før batteriet går tomt. Skulle det være krise kan man også putte inn et helt vanlig batteri i musen.

Lenke til kommentar

Altså... en mus... som har en minnebrikke i bluetoothadapteret? Fra Microsoft? Uten gigantisk ReadyBoost logo? Har de glemt noe, eller er det jeg som har oversett noe? Det er kanskje det eneste bruksområdet jeg kan se for meg for en minnepinne som helst ikke bør flyttes (og glemmes) for mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

eneste grunnen til at jeg skal vil ha en bluetooth mus er for å sleppe dongle dingsen. Dette er kun en trådløs mus, med en minnebrikke på kjøpet. Totatl unyttih. Jeg kan ikke se for meg noen tilfeller hvor denne er mer nyttig enn en blutooth mus uten dongle samt en mye større minnebrikke i usbn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...