Gå til innhold

21" CRT som HD skjerm?

thompa

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp i denne jungelen...

Har en 21" IBM 6652-U3N som kan kjøre 1920 x 1440@75 Hz (VESA 112.5 kHz) i Factory Preset Modes og 2048 x 1536@75 Hz (VESA GTF) i Factory Preload Modes.

Brosjyreinfo:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...cid=MIGR-4YTJQJ

Kan jeg med rett skjermkort på datamaskinen klare å få ekte HD på denne?

Fint hvis noen kan gi meg litt info om dette......

Takker og bukker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Èkte HD er 1920 x 1080 er oppløsningen da :)

Som du ser er det absolutt mulig på din skjerm, men så begynner morroa :)

1. Ekte HD er widescreen format, din skjerm er 4:3, ergo må du ha sort stripe oppe og nede for å oppleve det.

2. Jeg er usikker på om du får ekte HD gjennom d.-sub kablen din. Det kan andre svare på :)

Lenke til kommentar

HDCP kreves normalt sett kun over digitale koblinger, dvs. DVI og HDMI. Over analoge koblinger (D-SUB, komponent osv.) kan man overføre det meste. HDCP (og da også digitale overføringer) vil ikke bli påkrevd før om noen år. Tror det oftest refereres til som "analog sunset".

Så det burde ikke være noe problem å få skikkelig HD oppløsning på den skjermen, men det er mulig at krav til kabelkvalitet og lengde kan være relevant når oppløsningen blir såpass høy over D-Sub.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
En CRT kan ikke vise HD, fordi HD er et digitalt grensesnitt. Men en god CRT vil likevel være veldig bra til film og databruk. :)

9504762[/snapback]

Så feil som det bare kan bli, CRT er en fin teknologi til og vise HD materiale på, ofte bedre enn mange lcd skjermer.

Lenke til kommentar
En CRT kan ikke vise HD, fordi HD er et digitalt grensesnitt. Men en god CRT vil likevel være veldig bra til film og databruk. :)

9504762[/snapback]

Så feil som det bare kan bli, CRT er en fin teknologi til og vise HD materiale på, ofte bedre enn mange lcd skjermer.

9506012[/snapback]

Hvis det sendes analog, ja. MEN HD SENDES DIGITALT I DAG! :yes:

Vis meg en CRT med HDMI-inngang, så skal jeg legge meg flat.

Lenke til kommentar

9510144[/snapback]

HD er HD enten det er analog eller digitalt. Hvis du bruker d-sub er det akkurat like mye HD som ved bruk av DVI eller HDMI. HD=High definition/høy oppløsning, og d-sub/VGA har ingen problemer med 1920*1080 eller høyere.

HD og CRT går med andre ord helt fint.

De første HDTV-sendingene startet forresten lenge før HDMI-standarden var på plass, og de var analoge.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

9510144[/snapback]

Jeg klarer ikke og grave opp en CRT skjerm med hdmi, noe som kan være på grunn av at CRT var avlegs når hdmi virkelig kom på banen.

men jeg vet det finnes CRT skjermer med DVI, og signalet i en DVI kabel er veldig likt det som brukes i hdmi, så likt at en får adaptere for en billig penge...

Så det er på tide at du legge deg flat... ;)

Lenke til kommentar

9510144[/snapback]

Jeg klarer ikke og grave opp en CRT skjerm med hdmi, noe som kan være på grunn av at CRT var avlegs når hdmi virkelig kom på banen.

men jeg vet det finnes CRT skjermer med DVI, og signalet i en DVI kabel er veldig likt det som brukes i hdmi, så likt at en får adaptere for en billig penge...

Så det er på tide at du legge deg flat... ;)

9510698[/snapback]

Tror ikke han skal legge seg flat ;)

De skjermene du snakker om som kjører DVI har muligens DVI-I eller DVI-A, skulle de ha støtte for DVI-D må de allikevel ha en ship som gjør signalene til analoge. CRT er en analog løsning ;)

Så HDMI kan de sikkert støtte, men igjen må de ha et chipsett som gjør signalene om fra digitale til analoge .)

http://en.wikipedia.org/wiki/DVI

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

9510144[/snapback]

Her har du en CRT med HDMI: http://www.elgiganten.no/PartDetail.aspx?q...502007;c:100548

Xbox 360 @ 1080i på denne skjermen får LCD til å se helt patetisk ut. Hvorfor folk betaler dobbelt så mye for betydelig dårligere bilde bare for å få en flat skjerm, går temmelig langt over min fatteevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...