Gå til innhold

Ny multi skriver, med fargeskjerm

Anbefalte innlegg

Heisann

Trenger tips og erfaringer på multifunksjons foto skrivere.

Skal ha følgende egenskaper:

-Utskrifter skal ikke falme over tid (viktig)

-Økonomisk i bruk (rimelig per utskrift)

-God utskriftskvalitet (bombe)

-Gjærne relativt "vannfaste" utskrifter

-Pris på skriver, ikke så veldig viktig

Håper noen som er inne på dette tar seg tid til å gi noen tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det kanskje bare meg, men jeg tror du får mye mer igjen for pengene hvis du kjøper en printer til å skrive ut dokumenter og bilder til illustrasjonsformål, og heller leverer/sender inn bilder som er "viktige", i den forstand at de skal brukes til noe (som du må ha fotokvalitet på). Jeg synes svært få blekkprintere matcher kvaliteten til de beste fotolabbene (og i hvert fall ikke multifunksjon, selv om forskjellen nok har blitt mindre enn den var før), og prismessig er det heller ingenting å hente. Personlig hadde jeg gått for en sort-hvitt-laser (gjerne med fargescanner), da jeg har tilgang til fargelaser ellers, men det er jo selvfølgelig smak og behag, og avhengig av hva man har tilgang til andre steder. Med laser er forøvrig "vannfastheten" nokså selvfølgelig også...

Jeg tror forøvrig også at det er vel så fornuftig (i hvert fall om man ikke har plassmangel) å gå for en laserskriver til dokumenter, og en rendyrket fotoskriver til foto, dersom det ikke er veldig viktig for deg å ha alt-i-en. Jeg aner ikke hvordan scanner-kvaliteten er på de nyeste multifunksjonsskriverne, men antar at den er tilstrekkelig til det aller meste, slik omtrent rubbel og bit av dedikerte scannere de siste årene har vært.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...