nodata Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Har en liten utfordring i hende. Jeg har en maskin som kjører nt, med tilhørende software som kun kan rapportere ut på skjerm eller printer. Databasen inneholder en del informasjon jeg skulle hatt tak i, for å kunne behandle den i eksempelvis xl eller lignende. Finnes det en "konverter" med tilhørende software, som jeg kan koble på lpt porten som plukker informasjon opprinnelig sendt til printer og lagrer, eventuelt kan man koble en pc på printerporten som henter denne informasjonen. takker for alle forslag til løsning, eventuelt en peker i retning av løsning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Sjekk denne. Aner ikke om det kan gjøre jobben. http://www.freedownloadmanager.org/downloa..._lpt_port_info/ Lenke til kommentar
radivx Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Kun til printer eller kun til printerport? Om den kan skrive til moderne printere så finnes det nok virtuelle printere som PDF writere og annet. http://www.eprintdriver.com/ePrintFilePrinter.html Hvis ikke så vil nok hårek sitt program hjelpe til slik at du kan bruke dette. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du vil ikke ha noe utbytte av det uansett... Det som sendes til skriveren er i et helt annet format enn det du er interessert i. (Typisk postscript eller lingnende) Er det noen spesiell grunn til at du ikke kan interface databasen direkte? Hvilket format er databasen? Nå er jeg litt Ruby-frelst for tiden, men dette hørtes ut som en genial oppgave for Camping -C- Lenke til kommentar
nodata Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 databasen er skjult i programmet, denne kommer jeg desverre ikke til. programmet skriver til moderne printere, plattformen til maskinen er nt. ser for meg en boks som simulerer printern, og en annen maskin som henter data fra boksen. !! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Som sagt så går dataene sikkert i postscript-format. Eller PCL-format... Du kan jo, som noen sier, installere en PDF-printer sak. Også parse PDF-fila etter utskrift.. -C- Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Microsoft har noe som heter "Microsoft Office Document Image Writer" som havner på under skrivere (og kan velges som andre skrivere). Systemet følger bl.a. med Office 2007. Resultatet blir et grafisk bilde i TIFF-format som kan benyttes som grunnlag for OCR-gjenkjenning. Denne linken inneholder mer informasjon: http://office.microsoft.com/en-gb/help/HP010771031033.aspx Lenke til kommentar
nodata Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 En annen utfordring som dukker opp, i programvaren har jeg ikke mulighet til å velge eller endre printer, denne er satt i programvaren via en patch på installasjonsdagen. i klartekst betyr dette at jeg ikke har noen valgmuligheter fra softwaren, ei heller kan jeg endre hvor utskriften skal gå via panelet. softwaren som tidligere er foreslått må nesten ligge som ett overlegg og bare fange data`n som blir rutet til printerporten¨, da jeg ikke får gjort noen endringer på setup. sagt på en annen måte så har jeg i utgangspunktet bare printerkabelen tilgjengelig for informasjonsuthenting, alternativt via en software som lytter på printerporten ?? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Så det du må gjøre er å skrive en printer-emulator... Tror det kan bli en drøy utfordring. Nesten så drøy at det vil gå like fort å skrive ut de dataene du er interessert i og mate de inn manuellt der du vil ha de... -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå