Gå til innhold

dere som her litt grunnlegende peiling på PHP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne litt om html og fikk en oppgave på skolen om å lage en gjestebok. Tok da utgangspunkt i en veldig enkel eksisterende gjstebok som en på trinnet over meg hadde skrevet. Først satt jeg meg ned og leste koden til jeg skjønte alt han hadde gjort, deretter modifiserte jeg den og laget forbedringer.

Svært enkel sak som skrev til fil, ikke til database.

Lenke til kommentar

Jeg kunne en del java i utgangspunktet, og da var veien mot (nybegynnerstadiet av) php ganske lett :D

edit: Brukte forresten "Beginning PHP 5, Apache, And MySQL Web Development 2005" som litteratur, og jeg synes at den boka var veldig lettlest.

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Jeg begynte med å loke rundt på forumer, med bitte litt kunnskap om html. - Så på koder og spurte om alt hele tiden, noe som jeg nå ser at andre sikkert har blitt veldig irritert på meg for. -Så mange, "dumme" spørsmål.

Men ikke vær redd for å poste spørsmål uansett!

Mens jeg fremdeles loket på forumene, tok jeg meg til å følge stegene på sindrem.com. Det hjalp litt, men mener å huske at det var noen småfeil her og der i koden.

Etter det igjen, leste jeg boken Webprogrammering i PHP, som også hjalp meg en del på vei :)

Deretter har det gjerne gått i testing, lesing på php.net og forumer++ :p

Lenke til kommentar

Jeg begynt med en onkel som kunne det, han hjalp meg med å lære det grunnleggende, så skaffet jeg med en bok som jeg brukte til å slå opp i og lese litt i. Så lagde jeg meg problemer. Når du har et problem og et må er det bare å starte å jobbe. Du vil alltid møte problemer, men så lenge du klarer å løse det vil det gå ganske fort fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...