Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ytterst posistivt! Dette er så absolutt et steg i riktig retning, og slik som utviklingen innenfor linux har vært den siste tiden skal en ikke se bort fra at om noen år så kan linux likestilles med windows med tanke på spill. Når sant skal sies så er jeg like ved og hoppe over fra windows til linux selv, alt som egentlig gjenstår er en og fikse grub (takket være nyinstall av windows) og installering av en driver til det trådløse kortet mitt. jeg må selvfølgelig enda ha windows installert siden jeg er avhengig av diverse program som ikke fungerer tilfredstillende i linux. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 muligens det ikke blir 2007 som blir linux-år, men 2008. 9495397[/snapback] http://catb.org/~esr/writings/world-domina...nation-201.html 9497567[/snapback] Urk! Spåkoner sluttet jeg å tro påfør jeg var ti år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Denne interessen fra Valve sammen med at AMD/ATI-driver å lager nye og bedre drivere for sine skjermkort er jo kjempebra. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Ser det er en stund siden noen kommenterte her, men... Hadde det ikke vært bra om valve hadde et tett sammarbeid med ubuntu om å ha steam inne i pakkesystemet når man innstallerer ubuntu Dét hadde vært genialt! Med tid og stunder vill vi da antagle vis se age of conan på linux også =)Fakta? Skulle likt å få D3 (om det noen gang kommer) og HL2 på Ubuntu. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg håper at dette er med på å få spillutviklere til å utgi sine fremtidige spill både som Linux og Windows kompatible. Dette hadde nok satt rekordfart i Linux migreringen. Situasjonen er ikke slik i dag at hvermannsen kan installere sitt nyeste innkjøpte spill på en Linux-disto problemfritt, da dette sannsynligvis vil kreve en del konfigurering av Wine. Endret 23. februar 2008 av Oly Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Vi får håpe... men jeg venter med gledeshylene litt til. Synes det er litt pussig at de ansetter en person som skal ha mange oppgaver, hvor en av disse er å porte en haug med Windows-spill til Linux ... For meg høres det ut som de ikke tar det helt seriøst. Det må jo være en enorm oppgave for den ene stakkaren! Men det kommer jo an på hva slags kode som ligger i bunn av teknologien da. Er det DirectX så kan det nok ikke portes i en fei til Linux. OpenGL pluss C++ derimot er enklere. Endret 23. februar 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ser det ligger en annonse ute enda. Er dette den samme som har ligget ute hele tida? Rart om de ikke har fått napp etter et halvt år Lenke til kommentar
datax Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det lar vente på seg med en godt fungerende steam-versjon på linux. Forsøkte spille CS:S på Ubuntu. Det var bare å gi opp. Hakket og fikk en elendig fps Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Stor forskjell på steam gjennom wine/cedega o.l. og en eventuell native klient. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå