Gå til innhold

Valve viser interesse for Linux

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Ytterst posistivt! Dette er så absolutt et steg i riktig retning, og slik som utviklingen innenfor linux har vært den siste tiden skal en ikke se bort fra at om noen år så kan linux likestilles med windows med tanke på spill.

Når sant skal sies så er jeg like ved og hoppe over fra windows til linux selv, alt som egentlig gjenstår er en og fikse grub (takket være nyinstall av windows) og installering av en driver til det trådløse kortet mitt. jeg må selvfølgelig enda ha windows installert siden jeg er avhengig av diverse program som ikke fungerer tilfredstillende i linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Ser det er en stund siden noen kommenterte her, men...

Hadde det ikke vært bra om valve hadde et tett sammarbeid med ubuntu om å ha steam inne i pakkesystemet når man innstallerer ubuntu :)
Dét hadde vært genialt!

Med tid og stunder vill vi da antagle vis se age of conan på linux også =)
Fakta?

Skulle likt å få D3 (om det noen gang kommer) og HL2 på Ubuntu. :innocent:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg håper at dette er med på å få spillutviklere til å utgi sine fremtidige spill både som Linux og Windows kompatible. Dette hadde nok satt rekordfart i Linux migreringen. Situasjonen er ikke slik i dag at hvermannsen kan installere sitt nyeste innkjøpte spill på en Linux-disto problemfritt, da dette sannsynligvis vil kreve en del konfigurering av Wine.

Endret av Oly
Lenke til kommentar

Vi får håpe... men jeg venter med gledeshylene litt til. Synes det er litt pussig at de ansetter en person som skal ha mange oppgaver, hvor en av disse er å porte en haug med Windows-spill til Linux ... For meg høres det ut som de ikke tar det helt seriøst. Det må jo være en enorm oppgave for den ene stakkaren!

Men det kommer jo an på hva slags kode som ligger i bunn av teknologien da. Er det DirectX så kan det nok ikke portes i en fei til Linux. OpenGL pluss C++ derimot er enklere.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 10 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...