hotstepper Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei! Har hatt en acer aspire 9300 i ca en måned og får ofte denne blåskjermen: http://bildr.no/view/101580 ringte acer kundeservice og ble bedt om å installere en spesifikk driver som hadde med nettverkskortet å gjøre. gjorde så dette, men problemet fortsatte. surfer nå på nettet via tp og har tatt ut nettverkskortet. blåskerjem ser foreløpig ikke ut til å oppstå nå. hva skal jeg gjøre? vil gjerne surfe trådløst nettverkskortet jeg bruker er det som fulgte med maskinen jeg kjøpte på mpx.no Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvilket nettverkskort er det? Det er en relativt stor mengder nettverkskort som benytter seg av denne driveren. Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Hvilket nettverkskort er det? Det er en relativt stor mengder nettverkskort som benytter seg av denne driveren. 9491107[/snapback] Det er et 54 Mbps trådløs CardBus-adapter fra D-link. Modellnavn: DWL-G630 Bilde: http://www.dlink.no/archivos/2333-859-Imagen/dwl-g630.jpg Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Kan jeg spørre hvorfor du benytter deg av et PCMCIA-kort og ikke et mini-pci/ mini-pci-e kort? Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Kan jeg spørre hvorfor du benytter deg av et PCMCIA-kort og ikke et mini-pci/ mini-pci-e kort? 9492314[/snapback] forklar forskjellen plz bruker dette fordi det fulgte med maskinen da jeg fikk den fra mpx.no hadde forsåvidt foretrukket innebygd nettverkskort da. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg tror du kanskje bør ta en telefon/mail til de du kjøpte pc'en hos og spørre hva de driver med. PCMCIA er en avlegs port-type som forsvinner mer og mer, D-link har ofte søppelprodukter og utifra det jeg klarer å skjønne fra Acer sine sider så pleier de å ha et mini-pci/pci-e kort installert i maskinene når de shippes fra de. Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 mpx.no skriver at en slik feilmelding skyldes en hardwarekonfilkt. Men det er mulig at problemet løser seg ved å legge inn nye drivere til maskinen. det har jeg jo forsøkt. videre foreslår di å feilmelde produktet hos dem, men da må jeg levere inn pcen osv og for øyeblikket kan jeg ikke være uten pc med tanke på skole osv. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Spør dem om mini-pci nettverkskort etc... Det burde fulgt med et sånt kort. Kan tenkes du kanskje har konflikt fordi du har 2 trådløse nettverkskort? Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Spør dem om mini-pci nettverkskort etc... Det burde fulgt med et sånt kort. Kan tenkes du kanskje har konflikt fordi du har 2 trådløse nettverkskort? 9494214[/snapback] mini-pci nettverkskort.. er det sånn innebygd? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Spør dem om mini-pci nettverkskort etc... Det burde fulgt med et sånt kort. Kan tenkes du kanskje har konflikt fordi du har 2 trådløse nettverkskort? 9494214[/snapback] mini-pci nettverkskort.. er det sånn innebygd? 9494293[/snapback] Det sitter inni maskinen på samme måte som ram-brikker og disk ja.... Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Spør dem om mini-pci nettverkskort etc... Det burde fulgt med et sånt kort. Kan tenkes du kanskje har konflikt fordi du har 2 trådløse nettverkskort? 9494214[/snapback] mini-pci nettverkskort.. er det sånn innebygd? 9494293[/snapback] Det sitter inni maskinen på samme måte som ram-brikker og disk ja.... 9494745[/snapback] Har ikke mini-pc-nettverkskort. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Spør dem om mini-pci nettverkskort etc... Det burde fulgt med et sånt kort. Kan tenkes du kanskje har konflikt fordi du har 2 trådløse nettverkskort? 9494214[/snapback] mini-pci nettverkskort.. er det sånn innebygd? 9494293[/snapback] Det sitter inni maskinen på samme måte som ram-brikker og disk ja.... 9494745[/snapback] Har ikke mini-pc-nettverkskort. 9512474[/snapback] Da bør du vurderer å investere 3-400,- for å få dette. Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Hmmm ok:) Men altså.. Når de sender ved et nettverkskort så er det da ikke meningen at det skal bugge seg? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Nope, men de har solgt deg et gammelt billig-produkt. Jeg vet ikke hvilken revisjon du har av kortet, men i følge d-link så må du ha revisjon D eller nyere for å ha Vista-støtte. Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Nope, men de har solgt deg et gammelt billig-produkt. Jeg vet ikke hvilken revisjon du har av kortet, men i følge d-link så må du ha revisjon D eller nyere for å ha Vista-støtte. 9520136[/snapback] ah ok, hvordan finner jeg ut dette? Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Test løsningen jeg har funnet og beskrevet her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå