Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er det verste uhellet du har hatt?

Melisma

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det finnes en slik tråd, men prøver allikavæl.. jeg kan jo begynne med å fortelle om ett par av mine uhell.

Det ene var når jeg var ute på byen en gang, så drakk jeg av en glassflaske inne på ett trangt utested.. det skulle jeg aldri ha gjort, for når jeg hadde flaska i kjeften, så kom det en annen og smelte albuen sin inn i flaska så flaska kræsja inn i tennene mine.. blod og tenner fløy veggimellom... :!: vel, ikke sååå morsomt for meg på den tida men.. :ermm: fikk fiksa på trynet mitt uka etter da, men fytti, jeg skal aldri drikke av ett glass eller flaske nær mange folk igjen!! :cry:

En annen gang tråkket jeg på en nål, og den knakk inni foten min, så den forsvant jo.. gikk ikke ann å se at den var inni der en gang.. måtte på legevakta og få 6 bedøvelsessprøyter i foten for at de skulle få grave den ut :ohmy: og jeg som HATER nåler dah.. typisk min Donald Duck flaks.. :no:

hmm, kommer ikke på noen fler hendelser nå i farta.. får se om noen andre kanskje vil dele? :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg svarer riktig nå, for nå mener jeg den verste smerten jeg noen gang har hatt.

1. Skjedde på fotballbanen da jeg korsbåndet mitt røk. Verre smerte har jeg aldri opplevd! Og dette er jo faktisk det verste uhellet jeg også har hatt ettersom at jeg ble borte fra fotballen i lang, lang tid.

2. Tråkket på en spiker. Den gikk ikke helt i gjennom foten, men allikevel, det var utrolig vondt.

3. Knakk kragebeine da jeg trynet på snowboard. Det gjorde ikke så vondt med en gang det skjedde, men etterpå derimot.. :ohmy:

Kan også nevne en annen ting som gjorde utrolig vondt. Da jeg måtte tappe kneet for blod/vann etter at korsbåndet var røket. Stakk en sprøyte inn i kneet og sugde ut blod/vann. Det gjorde faktisk også sinnsykt vondt, men det er jo ikke akkurat et uhell. :)

Lenke til kommentar

Mine to uhell, ingen av de var spesiellt smertefulle (sikkert på grunn av adrenalin osv:P):

- Skar over scenen på pekefinger. Skulle spikke en pil og bue, kniven glapp, og ett millisekund etter stod den fast i beinet rett ved knoken på venstre pekefinger. Scenen ble delt, og "spratt" tilbake inover mot håndleddet så legene fikk en fin jobb med å "fiske" den ut igjen for så å sy den sammen. Mye mye blod, men egentlig veldig lite vondt.

- Tråkket på spiker - gikk ca halvveis inn i foten. Var ikke spesiellt vondt, men ble redd p.g.a stivkrampe osv. Var en rusten spiker midt i skogen. :cry:

Lenke til kommentar

må vel være den gangen jeg for på sånn "ufo" akebrett.. ned en skummel akebakke som 3 eller 6 åring.. usikker.. og BANG rett i grøfta og ballene ble litte granne klemt.. det gjorde vont.. også en gang jeg var å sykla på plenen.. så skulle jeg klatre opp i vinduet på soverommet mitt.. litt usikker på hvordan det skjedde men jeg falt ned og slo hodet i noe slik at jeg måtte sy 3-4 sting:P *klatre opp i vindu.. bang. grine og løpe inn til mamma*

Lenke til kommentar
En annen gang tråkket jeg på en nål, og den knakk inni foten min, ...

Jepp, same back here too!

Var to år gammel og fikk ei nål opp i hælen. Sykehus, narkose, operasjon osv...pga fare for at nåla skulle følge blodårene opp til hjertet. Vel, dette var egentlig flaks det da!

Men... uflaks... det er så lett å heller huske de tilfellene flaksen har satt seg inn for fullt. Ok, det var en gang jeg holdt på å pusse opp en bil. Lakkering, renovering osv...long story.

Uansett var jeg så «keen» på å få ut denne bilen fra garasjen da jeg var ferdig, at jeg helt glemte å stenge dørene før jeg kjørte ut av garasjen!! Noe som eh... satte sine spor, kan man si. Hehe.

:roll:

Lenke til kommentar

prøvde en slenge, hoppet ut for en kant på 3meter. tauet sleit, jeg datt ned og traff en tre rot med halebeinet, slo inn halebeinet og kunne nesten ikke drite på mange uker.....

smelte med en dør fingeren kom i klem, og røska av negelen og huden opp til første knokkelen, VONDT

knakk ankelen i en fotball kamp. legen mente den var forstuet og at det kunne være lurt å bevege litt foten, kikk og syklet på den, på mandagen altså 3 dager etter, dro jeg på legen igjen.

fikk komt på røngen, viste at et bein i ankelen var rett av....

ellers så er der 3-4 fall på sykkel og slikt som har gjort sine sår og arr....

Lenke til kommentar

Jeg syklet på en bil da jeg var åtte år gammel. Det ergerlige var at bilen holdt 60+. Jeg flakset veggimellom, flenget opp trynet og ble hentet med helikopter. Våknet ikke av koma før etter en god stund, husker ikke hvor lenge. Etter at hjelmen hadde fått sin andel juling, var det mer enn nok igjen til mitt stakkars kranie. Brakk ingenting, men hodeskaden gjorde at jeg ikke klarte å stå oppreist på flere uker etterpå. Balansen var føkka, og resten av hjernen var ikke helt tipp topp den heller. Eide ikke begrep om tid, hvis mamma eller pappa gikk ut for å hente noe, trodde jeg de kom til å være borte for alltid, og slik føltes det nesten da de kom tilbake også.

Om jeg er blitt helt god i hodet den dag i dag måtte fuglene vite. :D

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg syklet på en bil da jeg var åtte år gammel. Det ergerlige var at bilen holdt 60+. Jeg flakset veggimellom, flenget opp trynet og ble hentet med helikopter. Våknet ikke av koma før etter en god stund, husker ikke hvor lenge. Etter at hjelmen hadde fått sin andel juling, var det mer enn nok igjen til mitt stakkars kranie. Brakk ingenting, men hodeskaden gjorde at jeg ikke klarte å stå oppreist på flere uker etterpå. Balansen var føkka, og resten av hjernen var ikke helt tipp topp den heller. Eide ikke begrep om tid, hvis mamma eller pappa gikk ut for å hente noe, trodde jeg de kom til å være borte for alltid, og slik føltes det nesten da de kom tilbake også.

Om jeg er blitt helt god i hodet den dag i dag måtte fuglene vite.  :D

9502000[/snapback]

Jeg føler med deg :) Virkelig. Det er ikke moro i det hele tatt med hodeskader :(

Lenke til kommentar

Mine værste uhell er vel alle de gangene jeg har brukket kravebeinet.. 2 på venstre og 3 på høyre.. Hver gang var nok like vond. De første tre var vel mellom 3-6 årsalderen og så har vi vel resten oppover.

De 4 gangene var visstnok med en leketraktor :p

Anyways: Den gangen jeg faktisk husker at jeg gjorde det var i 7 under en "kongen på haugen" økt. Det ble base mot base etterfulgt av storming, så jeg satte hardt mot hardt les skulder and look where i am..

Lenke til kommentar

Kjørte zundappen(mopeden) til bestefar da jeg var 13 år. Kom litt fort i en sving og havna litt utafor asfalten. Hadde klart svingen hadde det ikke bare vært for det hullet som plutslig kom i grøfta. Vet ikke hva som skjedde eller åssen det gikk seg til, men hadde hele styret med bremsehendelen gjennom kneet.

Nå er det mye plastikk inni der og det blir veldig stivt når det er kaldt ute...

Det artige var at når jeg kom hjem igjen fra oprasjon var at jeg klemte hånda i døra på bilen. Akkurat ved låsekassa så hånda så ut som makrell i tomat.

Lenke til kommentar

Hmm..

Og tenk det, jeg føler meg uheldig når jeg sparker til bor og stoler minst 4 ganger daglig. Mitt verste uhell var når jeg blødde neseblod for første gang (4. klasse kanskje?) og det var min kusine som passet meg. Min kusine tåler ikke blod. Så jeg måtte jage henne ut fra toalettet der hun prøvde å ikke besvime, mens jeg prøvde å stoppe nesen min fra å blø etter ett litt for hardt sammenstøt med en ball.

Uhellet var altså: Få ball i nese så blodet renner når den eneste voksne i nærheten er vettskremt for blod. xD

Endret av The-Nie
Lenke til kommentar

#1 Mistet en bovlingkule på stortåa som 2 åring på ferietur i sveits. Brudd i stortå...

#2 Noen kastet en metall tekanne i ansiktet mitt i barnehagen. Kutt over øyet...

#3 Hoppet i tv'n som 3-4 åring under Emil i lønneberget. Hull i underleppa og 2 sting...

#4 Kjørte av på moped som 16 åring etter det hadde fryst på asfalten en høstkveld. 2 kraftige skrubbsår på knærne etter en seiletur...

#5 Sydde meg gjennom pekefinger'n under en formgivningstime på vdg. Jævla symaskinbrodderi...

#6 Knuste lillefingeren under en vaskemaskin da jeg skulle være snill å hjelpe en dust som slapp hele vaskemaskina over meg i en trapp. Resulterte i operasjon med og en haug med metallstenger gjennom fingern i flere uker...

#7 Ble slått ned av en tilfeldig fyr ute på byen med pilsglass. Sydde 10 sting over nese og kinn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...