Gå til innhold

En eller annen feilmelding hele tiden, forslag?

salah

Anbefalte innlegg

Jeg har en Abit NF7 V.20 med en AMD Sempron 2400+ socket A CPU, dette er en maskin som er et par år gammelt.

Det siste halvåret har maskinen en eller annen feilmelding å gi, dette skjer hele tiden.

Typiske feilmeldinger er:

* Harddisk blir ikke funnet. Reset av BIOS fikser dette, så det er verken kabel eller harddiskfeil, da det er testet på flere maskiner og det er blokktestet hver eneste blokk i disken.

* Skjermen flimrer under start av BIOS

* Maskinen booter ikke opp i det hele tatt

* Skjerm blir svart etter BIOS

* Windows stopper opp under oppstart, hvor man kun ser musepekeren under en svart skjerm. Linux får mounting error, GRUB gir error 17 som opprinnelig betyr blokkfeil, men testing på andre maskiner sier noe helt annet.

Det er en hel haug andre feilmeldinger, maskinen finner rett og slett på alle typer feilmeldinger, og når det ikke er noen feil, nekter den rett og slett å starte opp i det hele tatt.

Jeg setter mine mistanker mot BIOS, men idiotisk at man bare kan oppdatere via en diskett, og diskettstasjonen ødelegger alt i BIOS og det må resettes og enhetene må kobles på en og en etter en oppstart av Windows (hvis Windows starter opp).

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Er dette produktfeil som jeg kan få erstatning for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...