Gå til innhold

Tt Volcano 9 "CoolMod"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare legge til at dette ikke er noen kritikk direkte til forfatter. Dette går igjen på de fleste sider. Smarte produsenter gjør alt for å sende og en "kjapp" poleringsrunde vil bedre inntrykke . Jo finere bunnen ser ut' date=' jo bedre kvalitet vil kjøleren fremså og da er det fler som vil kjøpe kjøleren.[/quote']

 

Heihei Bøgge og Vidar,

 

Jeg skal ikke uttale meg med sikkerhet, men mine erfaring med polering i andre sammenhenger viser at polering ikke bare gir en skinnende overflate.

 

Polering fører til en hardere og mer motstandsdyktig overflate, problemer som f.eks. korosjon (som ofte er et problem med kobberkjølere, min Innovatek rev 3.0 kjøler korroderte iallefall ganske bra etter å ha ligget et par måneder). Men det jeg først og fremst ville frem til var at polering også kan bli brukt til å bli kvitt de siste ujevnhetene på en jernoverflate.

 

Dersom du skal planslipe en undersiden på f.eks en hjemmelaget kjøler ville du nok brukt forskjellige typer sandpapir. Først med grovt papir, deretter finere og finere, til slutt planslipepapir for å få det plant og fint. Men får å bli kvitt de siste ujevnheter må du bruke polish. Med riktig polish (og ikke minst utstyr) kan du få overflaten til å bli jevn på høyde med en 50 millionsdel tomme.

 

Greier du det med planslipepapir?

 

- Erling

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei, jeg har kjøpt denne kjøleren og har noen tall som kanskje kan være av interesse for noen...

 

DURON på 1100@1200mhz - 1,8v

- Load temp, 28c i kab, 21 i rommet, maks kjøling på vifta: 42c

- Stiller jeg vifta ned på midterste blir temp ca 46c

- helt ned ca 52c

 

Gjør oppmerksom på at kjøleren ikke sitter helt godt, da jeg var redd for å knuse corèn før jeg har erstattnings CPU :D (jeg bøyde ut klipsen litt)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...