Gå til innhold

Finner ikke Hardisken min

Mutex0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekko: Leste du posten Mutex0 ?? finner den hverken i bios eller windows står det da klart å tydelig.

Mutex0: Skal du installere windows på den? Om det er snakk om XP så har den ikke innebygget sata drivere så de må du installere først. Da må du legge driverene over på diskett og trykke f3 (eller f6 :hmm: ) under starten av installasjonen. Det står på skjermen hvertfall.

Dersom det er snakk om å legge den til i et allerede eksisterende Windows system, så sjekk at strømkabelen sitter ordentlig i, og at datakabelen gjør det samme :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det at han har et hovedkort som er for gammelt til å støtte en s-ata disk som er så stor. Enten oppgradere hele maskin eller kjøpe et usb-kabinett og sette den i. Sistnevnte skal funke greit hvis du har XP SP1 eller nyere.

Av det jeg kan huske, er A7V600 ett Via chipsett med Socket A/462 for amd prosessorer. Skal litt til for å få et sånt kort til å fungere med en så stor harddisk.

Endret av traskas
Lenke til kommentar
Jeg vil tro det at han har et hovedkort som er for gammelt til å støtte en s-ata disk som er så stor. Enten oppgradere hele maskin eller kjøpe et usb-kabinett og sette den i. Sistnevnte skal funke greit hvis du har XP SP1 eller nyere.

Av det jeg kan huske, er A7V600 ett Via chipsett med Socket A/462 for amd prosessorer. Skal litt til for å få et sånt kort til å fungere med en så stor harddisk.

9491582[/snapback]

Det funket på ubunto da, der trengte jeg ikke drivere.

Lenke til kommentar
Ekko: Leste du posten Mutex0 ?? finner den hverken i bios eller windows står det da klart å tydelig.

Mutex0: Skal du installere windows på den? Om det er snakk om XP så har den ikke innebygget sata drivere så de må du installere først. Da må du legge driverene over på diskett og trykke f3 (eller f6  :hmm: ) under starten av installasjonen. Det står på skjermen hvertfall.

Dersom det er snakk om å legge den til i et allerede eksisterende Windows system, så sjekk at strømkabelen sitter ordentlig i, og at datakabelen gjør det samme  :)

9491396[/snapback]

funker fortsatt ikke...

Lenke til kommentar

9491582[/snapback]

9501562[/snapback]

Hvis du ikke har skjønt såpass at du vet at det er forskjell på Linux og Windows så ikke begynn med Linux i alle fall. Linux og Windows kjører forskjellige kjerner. Grunnen til at du ikke trenger S-ATA Drivere når du skal installere Linux er selvsagt fordi at Slike drivere ligger i den aktuelle Linux kjernen fra før. Dette er normalt ikke tilfelle i Windows installasjonen.

Nyere hovedkort har dette klart fra begynnelse av. Der trenger du ikke installere drivere uannsett, men på gamle hovedkort må du ha drivere fra diskett.

Også en ting til: Det heter Ubuntu. Ikke Ubunto.

Endret av wil
Lenke til kommentar

9491582[/snapback]

9501562[/snapback]

Hvis du ikke har skjønt såpass at du vet at det er forskjell på Linux og Windows så ikke begynn med Linux i alle fall. Linux og Windows kjører forskjellige kjerner. Grunnen til at du ikke trenger S-ATA Drivere når du skal installere Linux er selvsagt fordi at Slike drivere ligger i den aktuelle Linux kjernen fra før. Dette er normalt ikke tilfelle i Windows installasjonen.

Nyere hovedkort har dette klart fra begynnelse av. Der trenger du ikke installere drivere uannsett, men på gamle hovedkort må du ha drivere fra diskett.

Også en ting til: Det heter Ubuntu. Ikke Ubunto.

9503887[/snapback]

jeg har fikset diskett, men fungerer ikke når jeg skal installere windows. jeg trykker F6 men når jeg har lagt inn driveren finner den fortsatt ikke hardisken min.

Endret av Mutex0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...