tore_v1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har en Acurus Line Preamplifier L10 uten spdif.. Da jeg bruker onboard lydkort i pc'en vil jeg gjerne ha en forforsterker som spiser digitale signaler. Jeg har et par småhøytalere, Mission 751, som spiller veldig rent og pent, som er drevet av en gammel kronjuvel, Dynamic Precision Number One, en kraftverk av et klenodie.. Dessverre opplever jeg litt skurring når jeg drar opp volumet på forforsterkeren, og jeg har på en følelse av at det kan være signalforstyrrelse fra pc, som en digital kobling vil kunne bøte på. Derfor vil jeg bytte forforsterkeren. Jeg har fint lite peiling på dette her, så jeg har ingen gode forslag til kandidater, men det er fint om den er svart uten for mye "jalla" i front. Orker ikke at det ser ut som et diskotek.. Fjernkontroll er bra, og utover det vil jeg bruke opptil 2-3k på forforsterkeren, så lenge det er mye bang-for-bucks. Jeg er opptatt av god lyd, og om jeg kan bruke den noen år er det vakkert og flott.. Alle innspill og tips mottas med stor takknemlighet! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hva med å kjøpe en DAC (Digital til analog converter)? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Utvalget av forforsterkere med digital inngang i den prisklassen du ønsker, er dårlig. Jeg vet ikke om noen alternativ. Forslaget om dac støttes. Eventuelt kan kanskje et godt usb-lydkort gjøre susen. Frode Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Noen tips om DAC? Hvilken, hvor, og i det hele tatt? Har ikke peiling på hvilke merker som er tingen her, eller hva man bør legge i det av penger.. Beklager om jeg virker grønn her, men siden jeg er det så er det ingen grunn til å skjule det.. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 En liten bump her.. Jeg har googlet etter en dac, uten å egentlig finne noe relevant, i alle fall ikke noen svar på mine spørsmål. Noen som har en dac, eller kan gi meg link til en god dac? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg har hørt at Maxwall har hatt DACer hvertfall. Ellers så hender det at det ligger noen brukte til salgs på Hifisentralens bruktmarked Ellers så har de også en DAC på Audiofoni men den koster noe mere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå