Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm og 1.8tommer harddisk!

Anbefalte innlegg

God kveld til dere som forhåpentligvis kan hjelpe meg ut av en svært fortivlet situasjon... Blåskjerm, sannsynligvis død harddsik. Har ikke noe backup. Pcen inneholder svært mye og mange viktige dokumenter, samt mange år med bilder.

Da jeg skulle skru på min bærbare dell latitude X1 i dag ville den ikke starte. Jeg fikk opp den kjente "blåskjermen". Jeg tror problemet er att harddisken ikke er helt i form.

-Om man får dette problemet på en stasjoner, kan man bare putte harddisken inn i en annen pc og kanskje få hetet ut dataene, det samme kan man i en "vanlig" bærbar med 2.5 harddisk. Altså ta den ut og putte den inn i ett kabinett.

-Problemet mitt er at i denne pcen sitter det en 1.8tommer harddsik. Hva skal jeg gjøre? Hvordan redde dataene? Er det noen måte jeg kan ta ut harddsiken og koble den til en annen? Finnes det eksterne kabinetter for 1.8 harddisker? Går det å kjøpe slike harddsiker mer?

Har lagt ved to bilder. Det ene er fra Dell sitt bios(?!) syke-verktøy. Som man kanskje ser, så virker det som det er harddisken som sliter... eller? Det andre bildet er bare den kjipe blåskermen.

post-6222-1189719018_thumb.jpg

post-6222-1189719026_thumb.jpg

Endret av eunaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...