Gå til innhold

Peltierguiden - isolasjon

Anbefalte innlegg

Sitat Peltierguiden:

"Ved kjøling under romtemperatur bør alle kalde deler isoleres.

Isolasjonen bør bestå av et godt isolerende stoff, utenpå isolasjonen

bør det også være ... "

Vel, - dette gjør sikkert mange kloke hoder ennå klokere, - men i mine ører høres det ut som bare ord ...

Hva bruker man for å isolere rundt CPU og Peltier-element, - og hvordan isolerer man dette?

Hvor fåpr man kjøpt "et godt islolert stoff"? Hm, - helt genialt forklart egentlig :woot:

Men hvor får jeg tak i det eller kjøpt det?

Og hva heter det?

Isopor sa du? Glava? Sagflis? Hæh - Nitroglyserin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat Peltierguiden:

"Ved kjøling under romtemperatur bør alle kalde deler isoleres.

Isolasjonen bør bestå av et godt isolerende stoff, utenpå isolasjonen

bør det også være ... "

Vel, - dette gjør sikkert mange kloke hoder ennå klokere, - men i mine ører høres det ut som bare ord ...

Hva bruker man for å isolere rundt CPU og Peltier-element, - og hvordan isolerer man dette?

Hvor fåpr man kjøpt "et godt islolert stoff"? Hm, - helt genialt forklart egentlig :woot:

Men hvor får jeg tak i det eller kjøpt det?

Og hva heter det?

Isopor sa du? Glava? Sagflis? Hæh - Nitroglyserin?

Det står ikke "et godt isolert stoff", det er DINE ord. Det står, som du selv siterer...: "et godt isolerende stoff" .......

Ok, det er ikke alltid greit med norsken.. ser du sliter selv.

Men hvis du har tar en kikk på diverse webshopper, så vil du oppdage at de selger isolasjon til bruk med tec; neoprengummi.

Det er flere stoff som kan brukes som isolasjon.. Hvis du lurte på hvilke så kunne du tatt det opp på en mer høfflig måte. Får et inntrykk av at det ikke er isolasjonen du er opptatt av, men noe annet.. :roll:

Lenke til kommentar

Det står ikke "et godt isolert stoff", det er DINE ord. Det står, som du selv siterer...: "et godt isolerende stoff" .......

Ok, det er ikke alltid greit med norsken.. ser du sliter selv.

Men hvis du har tar en kikk på diverse webshopper, så vil du oppdage at de selger isolasjon til bruk med tec; neoprengummi.

Det er flere stoff som kan brukes som isolasjon.. Hvis du lurte på hvilke så kunne du tatt det opp på en mer høfflig måte. Får et inntrykk av at det ikke er isolasjonen du er opptatt av, men noe annet.. :roll:

Jaja, - det var en skriveleif, - isolerende - isolert, - og en adverb/adjektiv-feil, - ennå skal være enda.

Og ja, - jeg syns den Peltierguiden burde beskrevet den praktiske siden av montering av et Peltierelement bedre, - med eksempel på isolasjon og veiledning for isolasjonsmontering. Det er vel sentralt når man skal montere og bruke Peltier.

Men jeg takker for svaret, - neoprengummi. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...