ilpostino Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) jeg vil først finne en gitt fil på maskinen for så å finne ut størelsen på denne. Jeg har klart å lage et script som finner hvor filen ligger men jeg vil gjerne finne ut størelsen på denne filen også. jeg har lett litt rundt og funnet frem til %~z1 men jeg har ikke klart å sette dette inn i mitt script. noen snille mennesker som kan hjelpe? (her blir filnavnet lagt i en teksfil hvis filen finnes men jeg vil bytte ut den siste delen med kode som finnes størelsen på filen). ::filesize.bat SET filnavn=pagefile.sys FOR %%D IN (C: D:) DO DIR %%D\%filnavn% /B /P /S /A | echo %filnavn% >> test.txt Endret 13. september 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
backup Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Kan du litt vbs, så har du her en demo av det du er ute etter: Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") filNavn = "header.zip" 'sett filnavnet inn her, full adresse Set f = fso.OpenTextFile(filNavn, 1, False, 0) filNavn=fso.GetFile(filNavn).Size MsgBox(filNavn) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 hvordan får du tilgang til systemfiler i vbs? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 hvordan får du tilgang til systemfiler i vbs? 9492497[/snapback] VBS bryr seg vel lite om de er systemfiler eller ikke. Men i scriptet til backup bør du slette linjen OpenTextFile. For det første er nok pagefilen låst, for det andre er det ikke en tekstfil, for det tredje så er det ikke noe poeng å åpne den... Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") filNavn = "header.zip" 'sett filnavnet inn her, full adresse filSize=fso.GetFile(filNavn).Size MsgBox(filSize) Lenke til kommentar
backup Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 ... for det andre er det ikke en tekstfil, for det tredje så er det ikke noe poeng å åpne den... Enig, fint med våkne folk her! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 VBS bryr seg vel lite om de er systemfiler eller ikke. Men i scriptet til backup bør du slette linjen OpenTextFile. For det første er nok pagefilen låst, for det andre er det ikke en tekstfil, for det tredje så er det ikke noe poeng å åpne den... jeg skal bare ha størelsen på selve filen så i dette tilfelle bryr jeg meg ikke om å åpne den eller sjekke inholdet. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Enig, fint med våkne folk her! 9492716[/snapback] Er lov det når man skriver innlegg kl. 07:03 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå