eppa15 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Holder på å skal hente ut bruker info fra database men kun info med de som har "Radnavn" med teksten ja skal bli skrevet ut på siden info om databasen er. Database: demo Tabell: brukere Rad: godkjent Hvis de har teksten Ja i raden godkjent så skal de komme opp på listen over medlemmer. Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 <?php $sql = "SELECT * FROM brukere WHERE godkjent = 'ja'"; $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); while($rad = mysql_fetch_array($res)){ echo $rad['brukernavn']."<br>"; } ?> Noe sånt noe? Lenke til kommentar
eppa15 Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Skal prøve i morgen er litt trøtt nå men noen som har andre forslag bare skriv så tester jeg de i morgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) $sql = "SELECT * FROM brukere WHERE godkjent LIKE '%JA%'"; $q = mysql_query($sql); if(!$q) die("Feil med spørring. ".mysql_error()); if(mysql_num_rows($q) < 1) die("Resultat returnerte ingen rader. ".mysql_error()); while($r = mysql_fetch_assoc($q)){ echo $r["brukernavn"] . '<br>'; } Noe som dette du vil ha? edit: kremt.. jeg er visst litt for treig her, ja.. Endret 13. september 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
eppa15 Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Jeg vil den skal sotere alle som har godkjent = ja etter tall hvordan kan jeg legge det inn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det går vel, men kan du også forsøke å legge inn tegnsetting i setningene dine? Det hadde vært greit iallefall $sql = "SELECT * FROM brukere WHERE godkjent LIKE '%JA%' ORDER BY tall ASC"; $q = mysql_query($sql); if(!$q) die("Feil med spørring. ".mysql_error()); if(mysql_num_rows($q) < 1) die("Resultat returnerte ingen rader. ".mysql_error()); while($r = mysql_fetch_assoc($q)){ echo $r["brukernavn"] . '<br>'; } - Sjekker at raden godkjent inneholder JA - Sorterer etter raden tall i stigende rekkefølge - Skriver ut raden brukernavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå