Gå til innhold

Primærfarger fra h...... defekt skjermkort?

Dbsnike

Anbefalte innlegg

Jeg mottok for et par uker siden et nytt x1950 gt 512mgb fra komplett fordi jeg hadde reklamert på et x1900gt som var ustabilt. Alle mine bekymringer var ikke løst fordi en del av ustabiliteten lå i hovedkortet så det ut til (Jeg hadde bla problemer med at pc'en ikke ville boote pga vga-feil). En ny artighet som begynte å skje når jeg puttet i det nye skjermkortet var at pcen til stadighet stoppet opp i løpet av booten eller lasting av windows for å bare vise primærfarger (digitale primærfarger (vil si svart, hvitt, rød, blå og grønn)). Nå har jeg byttet ut hk, ram og prosessor, men primærfargeproblemet vedvarer. Noen somhar vært borti lignende fenomen eller aner hva det kan skyldes? Må jeg sende inn skjermkortet igjen og vente nye uker på fungerende pc?

mitt nuværende system:

Asus P5K, GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB, Intel Core 2 Duo E6750, sapphire x1950gt, mist 500w

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har et annet skjermkort å teste maskinen med, vil du jo fort finne ut om det er hovedkortet eller skjermkortet som er defekt.

Har du tilgang på en annen maskin kan du jo også teste skjermkortet i den, for å være sikker.

Men; hva skjer i Windows da? Hvordan ser det ut i device manager? Noen spørsmålstegn? Har du f.eks. installert chipset-drivere til hovedkortet?

Lenke til kommentar
Dersom du har et annet skjermkort å teste maskinen med, vil du jo fort finne ut om det er hovedkortet eller skjermkortet som er defekt.

Har du tilgang på en annen maskin kan du jo også teste skjermkortet i den, for å være sikker.

Men; hva skjer i Windows da? Hvordan ser det ut i device manager? Noen spørsmålstegn? Har du f.eks. installert chipset-drivere til hovedkortet?

9492560[/snapback]

Det skjer jo før driverne lastes så jeg tviler på at det har noe med saken å gjøre? Problemet begynte med en gang jeg puttet kortet i den gamle amd'en. Det eneste jeg har brukt videre i den nye pcen er skjermkortet og mist 500w. Kan det i det hele tatt være strømforsyninga sin feil? Jeg har ikke tilgang på noen annen testmaskin desverre.

Endret av Dbsnike
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...