DreamHeaven Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Det har seg slik at jeg og vennegjengen min skal kjøpe en russebuss, men vi er ikke helt sikre på om vi skal kjøpe en buss som allerede har vært russebuss, eller kjøpe en buss fra finn.no eller fra et bussselskap. Jeg lurer på hva som er fordeler og ulemper ved å kjøpe vanlig buss fremfor gammel russebuss. Takrigg og hengerfeste er et must og sidestilte seter hadde vært kos, men det kan bli vanskelig siden det ikke er lov å bygge nye sidestilte seter med mindre de var bygget før 2004. er det mye mer arbeid som må til og hva vil kostdnadene bli osv. EDIT: Vet ikke om dette er riktig del av forumet og poste dette i... Endret 13. september 2007 av DreamHeaven Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Fordeler med en tidligere russebuss: Ferdig monterte stoler som regel, mye arbeid gjort fra før. Ulemper med tidligere russebuss: Liten mulighet til å gjøre ting helt eget. Russekjørt. Fordeler med ren buss: Alle muligheter selv. Ikke russekjørt. Ulemper med ren buss: Mer arbeid på deg selv. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 I år får du ikke takrigg på en buss som ikke har hatt det før. Det samme gjelder bytting av seter. Har vært igjennom det der selv. Det er helt utrolig, så og si ingen vil ha bussen deres på veien. Lenke til kommentar
DreamHeaven Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 I år får du ikke takrigg på en buss som ikke har hatt det før. Det samme gjelder bytting av seter. Har vært igjennom det der selv. Det er helt utrolig, så og si ingen vil ha bussen deres på veien. 9495541[/snapback] Vi er i kontakt med en kar fra kranservice som sier han kan bygge rigger og godkjenne dem for 1.5 tonn kjørende og 10 tonn stillestående... han fikser også hengerfeste. Alt dette til 125k... så jeg mener det er fullt mulig å fikse takrigg... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er mange som mener det. Mange setter inn bussen sin for å fikse hengerfeste, og etter 3uker kommer de tilbake med halen mellom beina. Statens Vegvesen og buss-verkstedene gjør alt for å ikke få bussen på veien. Det er derfor det er så dyrt å kjøpe russebusser om dagen. Det var vel 1 buss ifjor som greide å få godkjent takrigg. Vi slet selv med å få det EU-Godkjent, selvom det stod i vognkortet. Men det skader jo ikke å prøve.. Noen ganger vinner man i Lotto.. Lenke til kommentar
DreamHeaven Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Det er mange som mener det. Mange setter inn bussen sin for å fikse hengerfeste, og etter 3uker kommer de tilbake med halen mellom beina.Statens Vegvesen og buss-verkstedene gjør alt for å ikke få bussen på veien. Det er derfor det er så dyrt å kjøpe russebusser om dagen. Det var vel 1 buss ifjor som greide å få godkjent takrigg. Vi slet selv med å få det EU-Godkjent, selvom det stod i vognkortet. Men det skader jo ikke å prøve.. Noen ganger vinner man i Lotto.. 9497555[/snapback] Han karen vi er i kontakt med har jobbet med russebuser i gud vet hvor mange år. og han har peil p hva han snakker om. mange busser bruker denne karen til å fikse på bussen sin, og jeg har ikke hørt om noen som er skuffet enda. Og må man godkjenne en rigg, som allerede er godkjent fra han som har bygget den? Dette selskapet jobber også for russebusser, ikke mot dem(mest fordi det er mye penger å hente hos russen.. hehe). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå