Bengelen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har i dag en AMD XP3000+ på sokkel 754, og har planer om å fornye systemet mitt. Så ser jeg at både AMD og Intel lanserer nye prosessorer om ikke så altfor lenge. Samtidig ser jeg at de eksisterende prosessorene er blitt råbillige, og tenker da at prisene vil stige betraktelig når de nye prosessorene lanseres. Dermed lurer jeg på om nye prosessorene vil være såpass mye bedre at de er verdt den høyere prisen? Eller er ytelsesforbedringen såpass marginal at jeg går glipp av et godt pris/ytelse-forhold dersom jeg venter på de nye prosessorene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Økonomisk sett lønner det seg vel aldri å kjøpe det nyeste nye. Kjøp gjerne nå, det kommer nye ting et par ganger i året uansett. Pass bare på å kjøpe HK med en socket som tillater oppgradering av CPU senere (AM2+ eller 775). Dersom du skal ha Phenom eller Yorkfield/Penryn) må du vente til nyttår allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå