Nebuchadnezzar Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Windir er mitt favoritt band og var et Black metal band med sterke influenser fra folkemusikk. Gruppen startet some et enmannsprosjekt i 1994 han produserte demoene sognariket det gamle riket mellom 1994 - 1996 Musikken hadde fremdeles beholdt same stil før Soknardalr det første albumet kom i 1996. Kritikerene roste dette albumet. Valfar hvilte ikke på bladene men begynte innspillingen av Arntor i den berømte Grieghallen. Her leide han inn en del gjestemusikere for og hjelpe til og fullføre albumet. Albumet kom ut allerede neste år og var sterkt preget av folketoner noe som ikke gjorde musikken noe mindre black. Valfar forente krefter med Ulcus og de ga ut to album 1184 og likferd Før Valfar døde tragisk i en snøstorm og gruppen ble oppløst. Musikerene holdt en minekonsert for Valfar og senere dannet de to band som fortsatt lever i dag. * Valfar: vokal, trekkspill, og andre instrument * Hvàll: bass * Steingrim: trommer * Sture: rytme gitar gitar * Strom: Lead gitar * Righ: Synth Sõknadalr (1996) Sporliste: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. "Sognariket Sine Krigarar" – 5:36 2. "Det Som Var Haukareid" – 5:40 3. "Mørket Sin Fyrste" – 7:27 4. "Sognariket Si herskarinne" – 4:16 5. "I Ei Krystallnatt" – 5:17 6. "Røvhaugane" – 5:36 7. "Likbør" – 8:12 8. "Sóknardalr" – 5:48 Norsk. Windir. Melodiøst. Man trenger egentlig ikke vite mer om dette albumet. Det var det første albumet til windir og det viser seg også på kvaliteten. Når dette albumet blåste det mange av stolene sine siden ingen hadde hørt noe lignende før. Jeg har hørt fullt av band kansje mer enn de fleste og allikevel har jeg aldri hørt noe som ligner veldig på windir. Riffene er enkle og melodiøse. Synthen legger et ekstra lag på musikken og growlingen sender deg inn i slag om Sognadals fortid store slag osv. Trommene høres ikke ut som en adhd unge på krack. Den er fint lagt i bakgrunnen og høres virkelig pent ut. Det som trekker ned er litt musikk kvaliteten og vokalen som for min del ikke sitter helt. Dette gjelder både clean og growlingen Høydepunkt: Soknadalr, soknarikets sine krigere, I ei krystallnatt Karakter: 7/10 Arntor (1996) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. "Byrjing" (The Beginning) – 3:17 2. "Arntor, ein windir" (Arntor, a warrior) – 6:56 3. "Kong Hydnes Haug" (The burial mound of King Hydnes) – 6:37 4. "Svartesmeden og Lundamyrstrollet" (The Blacksmith and the Troll of Lundamyri) – 9:02 5. "Kampen" (The Struggle) – 6:36 6. "Saknet" (The longing) – 10:03 7. "Ending" – 3:38 Innledning: Mange regner dette som Windir's sterkeste album. på mange punkt må jeg si meg enig. Lydbildet er bedre vokalene sterkere og albumet er også mer melodiøst. Det var leid inn et helt orkester for og spille inn dette albumet i Grieghallen. Valfar forandret også Studio til "Pytten" som er kjent for mye grom metal. Anmeldelse: Atmosfære kombinert med black metal. Introen nermer seg fire minuter med nydelig stemning og oppbygging til neste sang på listen. Arntor, Ein windir. For meg er dette klimaks på albumet. Den ultimate melodi. Denne kombinerer iskalde growls om Arntor krigeren for landsbyen sin i kmap mot kongen. Dette er vell kansje den mest melodiøse sangen og. Hør gitar soloen på 2:30 Alle sangene her er unike og har sitt eget særpreg som også fungerer nydelig sammen. Dog er dette ikke mitt favoritt album selvom det kommer meget nær toppen. Om du ikke har hør windir før bør du starte med dette albumet. Høydepunkt: 11/10 på windir 10/10 på resten Karakter: 10/10 Endret 18. september 2007 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hail til Valfar! Et av mine favorittband. Ser fram til Arntor og 1184 anmeldeser. Stå på! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Digger Arntor. Fantastisk album ^^ Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Arntor er konge det Har nå oppdatert albumguiden med albumet. Må høre igjennom de to siste som kommer i morgen. Har en del på skolen som mener at windir er melodiløst og bare skriking Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Windir er jo noe av det meste melodiøse du kan komme med black og folkemetall da. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Det mener jeg og. Ja ja bryr meg ikke sy mye. Blir bare litt plagsomt med folk som sier Windir the worst musicians ever. Ingen rytme overhodet Uansett 1148 og Likferd kommer i morgen. 1148: 9 Likferd: 10 Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Arntor har jo noe bra. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 1184 var liksom helt greit, men et godt stykke unna Arntor. Skal gi det en sjanse til. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Likferd: 10 9508931[/snapback] Deres beste! Arntror er like bak. Flott guide. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Det er et eller anet med likferd som gjør at den plaaten blir spillt mer enn Arntor Knall skiver begge to. Endret 18. september 2007 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
thadon Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Elsker windir, jeg likte 1184 og arntor bedre en likferd Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Nebuchadnezzar Postet i dag, 07:32 Det er et eller anet med likferd som gjør at den plaaten blir spillt mer enn likferd. Knall skiver begge to. Les quoten så tror jeg du skjønner hvorfor jeg quota den On Topic: Windir er ganske bra! Men må dessverre si jeg liker Vreid albummene bedre. Dette er bare mitt syn da. Arntor er mitt favoritt Windir album, definitivt de beste tekstene har det også. God tråd, stå på! R.I.P Valfar Endret 18. september 2007 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå