Endrre Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har nettop kjøpt en multicom compal ifl91, uten operativsystem. Den har følgende specs: Core 2 duo T7300 2gb ram Bios er en phoenix trustedcore 1.10 Jeg hadde for øyeblikket ikke tilgang til en cd med ubuntu (ei heller en cd-brenner), så jeg tenkte å prøve å kjøre damn small linux på den gjennom usb. Jeg prøvde med 2 minnepinner, en 128 mb og en 4gb, begge usb 2.0 sertifiserte). Maskinen starter fint opp og jeg går inn i bootmenyen og får frem minnepinnen og velger den. så kommer en blinkende markør og ingenting skjer. Har dere noen tips til hva jeg kan undersøke? Isoene som ble prøvd benyttet var dsl-3.4.2 og dsl-4.0rc3. De ble ført inn på minnepinnene ved hjelp winimage og bootfloppy-usb. Jeg brukte denne guiden, dette ble gjort på en windowsmaskin på UiB (klientmaskinene på linux hadde ikke tilfang til fdisk og slikt). Kan det tenkes at siden minnepinnene ble "laget" på windows, at noe gikk galt i prosessen, f.eks. at systemet ikke tillot fullstendig fri tilgang til pinnene? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Enda jeg har fremdeles tilgode å få installert en Linux-distro uten problemer, tenkte jeg at jeg kunne svare deg Først og fremst - har du testet at minne-pinnen faktisk ER bootbar? Altså testet den på en annen maskin du VET støtter boot via USB? Lenke til kommentar
Endrre Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Vel, minnepinnen med 128 mb har fungert tidligere på andre maskiner. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det var nå ikke det som var spørsmålet. Heller om den NÅ booter på andre maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå