Gå til innhold

Kritikk på webdesign..


Anbefalte innlegg

Tenkte på mer luft på selve produktene, og mindre luft imellom.. Så på det eksemplet jeg viste deg, prøv å følg de margene du har..

En annen ting, sånn reklame messig.. Når jeg ser det bildet av den puten, så får jeg IKKE lyst å kjøpe den

 

Hvorfor?

Bildet er lite, mørkt og viser meg ikke noe annet en noe som ligner på en sovepose. Beskrivelsen er informativ, men den selger absolutt ikke produktet.

 

Forslag

Bruk et større bilde, bredformat som bruker hele bredden på siden. Ta gjerne bilde i en setting der produktet brukes, helst av en kvinne i samme aldersgruppen som målgruppen.. Lyse farger i omgivelsen, slik at puten "popper" ut. Bruk en tagg-line som selger, ikke som informerer!

Takk for tips! Bildene som hittil er på siden, er dårlige ja. Vi skal ta nye og proffe bilder med hjelp av fotografer, så jeg håper de blir bedre enn de vi har nå! :)

 

Jeg skal forøvrig justere på produktene, slik som du nevner..! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

 

Nå har jeg foretatt en del justeringer på siden, og lagt ut nye og bedre bilder. Har lagt til en .gif animasjon på forsiden, men denne har så dårlig kvalitet på bildene at jeg vurderer å gjøre det i flash istedet.

 

Har også snekret sammen en superenkel nyhetsfunksjon, som er laget opp av .php include.

 

Har ikke oppdatert produktsiden noe særlig, og klarer ikke å lage noe butikkgreier med min kompetanse enda.

 

Håper det er litt å sette fingeren på nå!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Veit ikke om dette er nevnt, men jeg tror du ville kommet langt med å lage innholdet først. Planlegg hva du vil si og vise og skap designet rundt dette. Det tror nå jeg er en mye enklere måte å jobbe på når man ikke har noe særlig erfaring.

 

Start med tekst og bilder, lek med plassering, størrelser, fonter og farger. Prøv å skape noe som sier SE HER, HER ER PUTA VÅR! Ikke SE HER, HER ER DESIGNET MITT!

 

Lite råd fra en wannabe-designer til en annen. Det har i alle fall vist seg å produsere mye bedre resultater for meg.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Okay, i morra får vi vite om nettsiden vinner i en konkurranse på ei messe. Nettsiden blir vurdert idag, og jeg driver som pokker med å oppdatere litt. Legger til nye seksjoner, og litt mer snacks. Har også slengt ut en flash på forsiden, som gjør det litt penere.

 

 

Men noe som irriterer ræva av meg, er at siden flytter på seg på kontakt siden. Kanskje et par px til høyre, og dette er skikkelig nasty og se på... Noen som aner hvorfor?

 

TendoUB - Komfort i farten

 

Setter stor pris på hjelp.. :)

 

 

EDIT: Jeg setter også pris på eventuell kritikk på siden! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Trådstarter har sendt meg en pm og bedt meg om å kommentere siden. Hyggelig å bli spurt om dette, men da det nærmer seg jul er det ikke stort med tid jeg har til dette akkurat nå.

 

Mitt førsteinntrykk av siden er helt greit. Oppmerksomheten min trekkes mot slideshowet, der dere forsøker å argumentere for produktene dere selger.

 

Bildet av guttene ble litt i sløveste laget for meg, det burde dere bytte ut med ett hvor dere ser litt mer flatterende ut. Jeg skjønte heller ikke vannlinjen, linjen der dere vasker ut fargene, nederst i hovedruten. Den ga meg liksom ikke alt for mye, men jeg la godt merke til den.

 

Jeg liker svært godt at dere har benytter logoer til annerkjente leverandører på forsiden, alltid lurt å knytte til seg andre annerkjente aktører.

 

Ellers så finner jeg lett informasjon om hvem dere er, hvorfor dere driver siden, og hensikten med den. Til å være en ungdomsbedrift så er denne siden mer enn god nok!

 

Jeg fant det litt lite intuitivt å navigere til produktinformasjonen under produkter. Det jeg trodde var produktinformasjon, viste seg å være ett lysbildeshow. Linken til produktinformasjonen var litt bortgjemt.

 

Dere har litt rotete design vertikalt. Det er ingen klare linjer vertikalt som tekst eller bokser er formatert etter. Dere blander også orientering på tekst, med mye venstreorientering, og sentrering i footer.

 

Det er alltid en utfordring å desige med avrunnede hjørner, og dere har skarpe hjørner på boksene under produkter.

 

Jeg savner salgsbetingelser, og en utdypning av hvordan bestillingsprosessen deres fungerer. Gir dere angrefrist?

 

Jeg forsøkte akkurat å validere siden, men den feiler.

 

Footer diskuteres litt her på forumet, men jeg synes det kommer klart frem at det er dere som har designet siden. Det kommer ikke klart frem hva som er lov å sitere fra siden, noe dere med fordel kan lage ett avsnitt om under "om oss", og linke til fra footer. Dette med gyldig html og css er det pent få som bryr seg om, lag en link fra ordet "design og kode" i footer, og skriv ett avsnitt under "om oss". Der kan dere benytte logoene til w3c, men da må koden validere.

 

Ellers benytter dere litt for liten linjeavstand, og kunne med fordel benytte mer padding en rekke steder. Det er også noe rart med siden, da den danser sideveis fra side til side under Opera.

 

Det var det jeg rakk i denne omgang. Mulig jeg får bedre med tid til en grundigere gjennomgang senere, en med litt mer struktur.

 

God Jul!

Lenke til kommentar

Dette kaller jeg god kritikk! Skal se på de enkelte punktene, og gjøre om på de!

 

Spesielt dette med lysbildeshow på produktsiden der. Dette skal jeg bytte ut med en link rett til mer spesifisert produktinformasjon med en gang.

 

Boksene under produkter er jeg ikke helt fortrolig med selv, og jeg har aldri vært fornøyd med dem. Men det har bare blitt glemt.. Forslag til hva jeg burde gjøre? Avrundene bokser ser helt teit ut..

 

Det med rotete design vertikalt er jeg også enig i. Er liksom ikke "alt" som stemmer på siden, og jeg vil gjerne gjøre noe med dette for at det skal bli bedre.

 

Salgsbetingelser og informasjon om bestilling kan jeg legge til under "butikk". Dette er forsåvidt ett veldig viktig punkt å ha med, da kunden som leser det kanskje føler seg tryggere.

 

Det med footer og valideringsgreiene, var en kjempegod idè. Skal lage en link fra "designet og kodet..." og til ett underpunkt på "om oss".

 

Valideringa er ikke helt topp for tiden, da jeg driver å bytter ut gammel DW generert kode til mer effektiv og ryddig (x)HTML og CSS. (Den skal validere når jeg er ferdig.. :))

 

Linjeavstand skal jeg også rette på, og dette er nok ganske viktig. Blir nok penere med litt mer riktig linjeavstand.

 

 

Ellers så må jeg bare takke deg skikkelig for at du gadd å hjelpe meg med denne skikkelige kritikken! Takk skal du ha, og ha en riktig God Jul! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...