Gå til innhold

Kritikk på webdesign..

Anbefalte innlegg

Okay, da har jeg prøvd igjen. Nå ihvertfall en helt annerledes innholdsdel!

Håper denne begynner å bli interresant, da ihvertfall jeg føler jeg nærmer meg nå...

Her kommer'n:

post-91181-1192563488_thumb.png

Jeg er ikke helt enig med meg selv med den "Nyheter", pluss den andre "Annet" boksen. Skal jeg ha det slik, og om folk trykker på "Annet"(bytter navn, dog), kommer det f.eks en shoutbox/kommentarfunksjon opp?

Også har jeg prøvd med lik farge som på "UB" nede på den ene datosetningen der. Hva ser best ut? Grå eller oransje? Helt personlig mener jeg grå, men tenkte å kombinere denne oransje fargen litt.

Ellers setter jeg stor pris på annen kritikk! Føler som sagt at det begynner å nærme seg nå.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! :)

Er det noe jeg kan gjøre annerledes da? Fefas, har du noen kommentarer?

Jeg syntes oppsettet begynner å bli bra, men den ideen jeg beskriver i forrige post kan være litt tvilsom. Skal idag kode det opp, og regner med at det fungerer i kveld.

Men uansett, kritikk eller ei, kom med det! :) Jeg setter pris på det! :D

Lenke til kommentar

Vi hjelper deg hele tiden skritt videre med designet, men du bare trykker det lenger ned å søpla. :D

Altså, synes ikke dette var bra i det hele tatt. Skal skrive litt om hvorfor.

1. Liker fortsatt ikke den fonten din. Tydelig at du liker den, men synes ikke den passer inn i designet overhode. Når du selger puter, så velg en myk font som er behagelig å se på. Denne kan i beste fall kalles et forsøk på å være fancy.

2. Liker absolutt ikke den nye delen på siden din. Bra forsøk med en fin dame, en del puter og lignende, men du gjør det helt feil. En dame som står og prater i telefonen tyder bare på stress. Finn deg en liggende dame, dus ned fargene og bruk gradienter og transparent for å få en fin overgang.

3. Putene har ALT for sterke farger. Senk opacity med en gang. Putene stikker seg ut og ser veldig unaturlige og malplasert ut.

4. Hvorfor har du enda en skråstilt meny under damene med putene? Rotete og ser veldig lite pent ut. Her prøver du å få det fancy, men siden din skal ikke være fancy. Den skal skape ro og avslapning. Hvis en stressed kunde kommer inn på siden din, er det veldig sannsynlig at han bestiller fra deg når du bare formidler stress? Det er tydelig at du ikke har tenkt over hva siden din skal formidle til kunden.

5. Nyhetene har den dårligste typografien hittil. Klink inn i hjørnet uten å ta hensyn til andre elementer på siden. Du kunne i det minste ha lagt den på linje med footer? Skriftstørrelsen i overskrift er alt for stor og nyhetsskriften er alt for liten. Dessuten er dato og skrevet av veldig lite viktig på en slik side med mindre det er nyheter om salg innenfor et bestemt tidsrom. Tenk over hva du trenger å ha med.

Nei. Du kommer deg stadig fremover, men du velger å grave deg selv ned igjen. ;)

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Skjønner! :) Takk!

Bildet med dama, er rett og slett 100% random mekket, for å se hvordan det kan bli. Vi skal selv ta bilder med modeller, og dette skal bli et proft bilde som kundene med EN gang skjønner hva er. Jeg har jo ikke nevnt dette før, så jeg syntes det er bra du tar det opp! :)

Egentlig har jeg ikke mer å komme med, bare at jeg nå skal "back to the drawing board" igjen, og justere på de tingene du har nevnt.

Veldig bra at dere kommer med kritikk, det hjelper på. Selv om dere kanskje mener jeg har gravd meg ned igjen. (skjønner ikke hvorfor, da vi nå snakker om et helt nytt design, og jeg har gjort omtrent alt dere har sagt)

Men nok om det. Jeg skal foreta justeringene, og komme tilbake med ett ferdigkodet utkast.. :) Siden må snart ut på nett, og jeg har faktisk veldig dårlig tid på meg... :innocent:

Takker for kritikken Sono! :)

EDIT: Var forresten en liten ting jeg ikke skjønte, Sono. Hvordan mener du jeg skulle ha justert nyhetene? (Tenker på plasseringen). Kunne du ha forklart litt hvordan du mener det bør være?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Jepp! Det er sant! Takk skal du ha.

De fleste som går inn på siden ser ikke nyhetene med det første. Nyhetene er ikke for alle, og kun spesielt interesserte, som reportere osv.

Derfor har jeg valgt å legge denne på bunn av siden, og den er ikke så veldig synlig.

Gleder meg til vi får tatt en photoshoot snart, slik at jeg får lagt opp ett bedre bilde i "shockeren" som jeg kaller den. Bildet som er nå, er rett og slett helt random. Har også tenkt på å ha en flash der, som ruller mellom flere produktbilder.

Funderer enda på hvordan jeg skal ha butikk-delen, men jeg kommer nok frem med noe snart.

Uansett så kan jeg ikke takke dere som har hjulpet meg så langt godt nok! :)

Lenke til kommentar

Okay, trenger en avgjørelse av dere nå.. (atter igjen!)

Driver å klundrer med produktsiden, men får det ikke heeelt til. Vi har kun ett produkt for tiden, men skal etterhvert få ett til. Syntes det er litt vanskelig å fylle det ut helt, da vi har få produkter.

Men her har vi ett eksemplar. Ikke særlig godt gjennomført, men dere ser ideen bak det. Best med stort eller lite bilde? Og hvis dere har noen tips på hvordan det burde se ut istedet, kom med det! :D

post-91181-1193089132_thumb.png

Setter som vanlig veldig stor pris på kritikken deres..! :)

Lenke til kommentar
Se her ja! Litt smårusk gitt.. Dette skal endres nå med en gang! :) Takk!

Men hva syntes du om produktsiden da? Finnes det bedre alternativer?

Mer luft!

Jeg vil si at det er nok luft, men på helt feil plass. Føles som om designet ikke henger sammen, for det går helt opp i limingen når det er 100px mellom hvert eneste element.

Lenke til kommentar

Tenkte på mer luft på selve produktene, og mindre luft imellom.. Så på det eksemplet jeg viste deg, prøv å følg de margene du har..

En annen ting, sånn reklame messig.. Når jeg ser det bildet av den puten, så får jeg IKKE lyst å kjøpe den

Hvorfor?

Bildet er lite, mørkt og viser meg ikke noe annet en noe som ligner på en sovepose. Beskrivelsen er informativ, men den selger absolutt ikke produktet.

Forslag

Bruk et større bilde, bredformat som bruker hele bredden på siden. Ta gjerne bilde i en setting der produktet brukes, helst av en kvinne i samme aldersgruppen som målgruppen.. Lyse farger i omgivelsen, slik at puten "popper" ut. Bruk en tagg-line som selger, ikke som informerer!

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...