Gå til innhold

Kritikk på webdesign..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, da har jeg finjustert litt. Føler fremdeles at footer ikke sitter helt enda, men resten begynner jeg å bli fornøyd med. Syntes dog det kan bli litt tomt i innholdsdelen?

Er skrifta enda for stor?

Nok med selvkritikk, nå er det deres tur! :)

Ny versjon:

post-91181-1191676137_thumb.png

Som sagt, jeg setter pris på kritikken deres! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Nok en gang et litt raskt utkast. Ville gjort det noe sånt som dette:

Btw: Ser ut som du kjører bold tekst på alt. Ta det vekk. Gjorde dette selv en stund uten å vite deg.

Gjør som følger:

1. Trykk Window - Paragraph

2. Trykk character

3. Marker tekst.

4. Ta vekk Faux Bold.

Lykke til. Ble mulig litt blekt dette eksempelet, men synes du kjører litt for sterke farger. ;)

post-67738-1191688985_thumb.png

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Foreslår at du gjør noe liknende forslaget til Sono, unntatt innholdsdelen. Kod selve layouten i HTML og CSS (header/footer/meny), og formater innholdet etterpå. Hvert forslag til innholdsformatering bommer du totalt, med AA der det ikke passer, stor tekststørrelse og andre ting.

Header/meny/footer-kombinasjonen synes jeg ser bra ut i forslaget til Sono, så gjør noe liknende det. Legg innholdsdelen på hylla til resten er kodet.

Lenke til kommentar

Innholdsdelen endret jeg ikke noe på selv bortsett fra at jeg satt ned størrelsen på skrift ved å markere skriften og trekke den sammen. En ting jeg annbefaler deg å gjøre, er å tenke litt før du legger ut innhold på siden. Spør deg:

Hvilke ting skal jeg ha på siden? - Skal jeg skrive artikler, legge ut ting for nedlasting, vise frem bilder? Det er viktig at du først tenker på hva du skal ha på siden, for så å plassere det i designet ditt.

Hvilke elementer er viktigst? Er du grafisk designer, så ønsker du å legge vekt på dine verk. Skriver du artikler, så er det sidens hovedfokus.

Så forresten ut som du skal selge en ting når jeg tar en titti på siden din. "Butikk" kan ihvertfall tyde på det. ;)

Hva med å legge til en boks som skiller seg litt ut fra siden med f.eks siste produkt?

Lykke til..

Lenke til kommentar

Takk for kritikk og svar! :)

Jeg har faktisk ikke på Faux Bold, men det er nok noe med skriften jeg ikke treffer helt.. :roll:

Men dette fikser jeg nok etterhvert!

Men i forslaget til Sono, ble det ikke litt tamt og kjedelig med den "Nyheter" greia borte?

Siden er forresten til en UB, som selger puter.. :) Jeg aner egentlig ikke hva jeg skal ha som innhold, annet enn at det er litt kult med et nyhetssystem som jeg har tiltenkt. Men det er liksom noe på forsida som mangler. Det må være noe i tillegg til de nyhetene..

Jeg skal prøve ut den "Siste produkt" boksen, Sono! :)

Uansett, takker for kritikk, og det ser ut som vi har klart å få til et design her! :D

Lenke til kommentar

Uhh... Jeg kommer rett og slett ikke på noe sprekt til produkt delen, og ikke noe til forsida med nyhetene heller. Som dere ser på de siste utkastene, mangler det noe på høyresida.

Kunne noen bare ha kommet med noen gode inspirerende ideer? Er helt tom selv, og det er så deprimerende å prøve, prøve og det blir ikke noe knall..

Takker! :)

Lenke til kommentar

Husk at man selv aldri blir helt fornøyd med egne sider. Jeg føler alltid at sidene mine er for enkle, for kjedelige eller at de har andre problemer og prøver å legge på ting. Har i ettertid funnet ut at andre ikke studerer detaljer på sidene like nøye som meg selv. En fin regel er at dersom du er 80% fornøyd, så begynner det å ligne noe.

Et godt eksempel er at du føler innholdsfeltet blir kjedelig. Der har du prøvd deg med rutenett og unødvendig grafikk, selv om både jeg og Lokaltog har påpekt at det ser best ut uten disse tingene. ;)

Ta deg noen dager fri fra PC-en og prøv igjen litt senere.

Lenke til kommentar

Riktig... Men det er liksom så vanskelig å finne ut noe, for jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre, og har rett og slett ingen peiling på hvordan dette skal få sett bra ut. Det blir nesten som første gangen i Photoshop eller noe, og det har jeg faktisk ikke tid til.. :p

Du har ingen tips altså? Eller ingen inspirerende kilder?

Uansett, takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Takk for linken! :) En del inspirasjon der ja...

Jeg har bare kommet ut med et meget enkelt utkast. Tenker bare på om ideen er å bygge videre på.

Bilde:

post-91181-1192228381_thumb.png

Jeg aner rett og slett ikke nå, men er det en mulighet med det der? Kan legge ut noe bilder av noen slag i de rutene, eller noe annet.. Tips og ideer taes selvsagt godt i mot! :)

Lenke til kommentar

Altså. Poenget er at du ikke bør ha noe der. Grunnen til at du vil ha noe der er fordi du aldri føler at ting blir kult nok når du designer noe selv. Prøv å se litt på andre sider med gode design. Der ser du sjeldent sånne spranglende løsninger.

Nå ser de bildegreiene dine verken spesielt fine ut, de tar konsentrasjon fra teksten og de er vanskelig å ta i bruk på en fin måte hvis du ikke vil klippe til alle bildene dine selv.

Less is more.

Lenke til kommentar

Okay.. :) Da veit jeg det, og glemmer det der. Følte jeg måtte fylle opp plassen litt, da det virket litt tomt der. Men det er jo som du sier Sono, man blir jo ikke 100% fornøyd med sine egne design..

Tenker jeg heller burde gjøre noe lignende på produktsiden? Altså, ikke sånn på siden, men ha de på midten med bilde av produktet inni?

Har du noen gode tips angående dette, eller noen sider med dette som kan være inspirasjon?

Lenke til kommentar

Okay, prøver med på ett bitte litt annerledes innholdsdesign. Jeg veit hva dere har sagt, men vil bare prøve meg.. :)

Si nå hva dere syntes, for jeg prøver meg bare fram! :)

PS: Glem bildene, da jeg måtte bare legge inn noen for å vise dere hva jeg har tenkt.

post-91181-1192373515_thumb.png

Den første, med en litt annen overskrift enn det jeg hadde før.

post-91181-1192373819_thumb.png

Den andre, med samme type overskrift som jeg hadde før.

Setter som sagt veldig stor pris på kritikk, da det hjelper meg veldig godt på vei mot et ferdigstilt design! :)

EDIT: Skjønte forresten ikke helt hva du mente i forrige post Sono.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Forrige posten var bare ment som et eksempel på at innholdet ikke alltid må fylle hele siden for at det skal se bra ut. Blant annet kommentarskjemaet tar bare halve siden og det ser allikevel ikke rart ut. ;)

Når det kommer til skissene, så synes jeg ikke det så bra ut. Det er rett og slett for mange elementer som tar fokus. Back to the drawing board.

Lenke til kommentar

Greit, da kaster jeg det.

Måtte bare prøve.. :)

Men altså, jeg må spørre dere... Hvordan ville dere ha gjort det, om dere skulle selge et produkt? Hva hadde dere hatt på forsiden?

Kanskje det er litt feil å ha nyhetene så i fokus? Kanskje jeg heller burde ha ett stort bilde, av noe som omhandler produktet?

Og skyve nyhetene litt til siden, og kanskje la de være litt mindre synlige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...