Gå til innhold

Kritikk på webdesign..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay.. Rutene rundt bildene i nyhetene inrømmer jeg selv at er nasty. Dette er en funksjon som er med i scriptet, men jeg vurderer nå og droppe den, og kjøre plaine bilder.

 

Typografien stemmer ikke sier du? Nå mener jeg å huske at jeg kjører akkurat samme font på alt, men sliter dog med å få det til å bli som jeg har designet i photoshop.

 

Kanskje du har noen røvertips?

 

Headeren skal jeg også tone ned.. :)

Lenke til kommentar

Du ma fa hele siden til a resonere liksom, til a kjennes som en helhet.

Hvert element ma passe sammen og ikke ta for mye oppmerksomhet fra de andre, og du ma lede folk til der du vil de skal pa siden.

 

Na ligger menyen (hjem, produketer etc) under banneret, og over innholdet /cutenews, men streken under menyen er frosovet mere til venstre enn streken over innholdet.

Dette skaper forstyrrende folelse.

 

Det jeg syntes du burde gjore er revurdere layout/strukturen, men ogsa kvaliteten pa fontene og banneret da saerlig banneret ikke er sa veldig bra.

I mine oyne er hoved problemet at du ikke har alliert alle elementene riktig, og at selve kvaliteten pa elementene ikke er sann uber bra.

 

Soke boksen ligger utafor width'en fra banneret, banneret i seg selv er ikke i sa god kvalitet sann ide/fullforings messig(min mening seff), og det er noe galt med plasseringen av menyen og innholdet.

Det /foles/ veldig rart.

 

Hvis du hadde laget nytt banner pa hatt meny teksten ved siden av eller inne i banneret pa en slags mate og s hatt innholdet under hadde det kanskje fungert bedre for meg.

Lenke til kommentar

Riktig.. Jeg skjønner hva du mener... Det burde liksom være mer "rolig"

 

De strekene til menyen har jeg gjort slik, med vilje. Men hvorfor? Aner ikke. Jeg kan godt gjøre de like, da dette sikkert gjør det mer ryddig.. :)

 

Jeg vil helst få fontene riktig først, og det er litt vanskelig å få de like som jeg hadde designet. Kanskje du har noen tips angånde dette? :)

 

Søkeboksen er slik, fordi jeg har ikke fått til dette med å repetere siden, og midtstille den. Det var egentlig ikke noen god forklaring, så jeg kommer til å flytte den tilbake så lenge.

 

Et nytt banner kan jeg lage, selvfølgelig. Jeg skjønner at den kan virke amatørmessig og "Phewtoshewp skilz0r"

 

Takk for at dere kommer med tips! :) Hadde ikke kommet så langt uten deres hjelp!

Lenke til kommentar

Ja, har noen tips om fontene..

 

Jeg syntes:

 

1. Bytt ut header/meny fonten, prov arial, helvetica eller KANSKJE tahoma/calibri.

2. Bruk arial 10-13px i innholdet

3. Gjor den gigantiske 'hjem' teksten mindre, men ogsa i photoshop lag mindre rom mellom hver bokstav, ga til windows - characters for a apne font dialogen og lek rundt med settingsene.

4. raskt utkast over min ide: http://www.anomie.no/images/tendo-utkast.png

 

Glem fargene i dette bildet og menyen, det jeg provde fa til var litt mer struktur.

 

evt denne er bedre http://www.anomie.no/images/tendoutkast2.png

Endret av xaoc
Lenke til kommentar
4. raskt utkast over min ide: http://www.anomie.no/images/tendo-utkast.png

 

Beklager, men det der var rett og slett IKKE bra. Dårlig fargesammensetning, dårlig fargevalgm stygge farger. Det er rett og slett så ufattelig mye dårligere enn den siden han driver på med nå.

9634546[/snapback]

 

er vel ikke noe a beklage over?

det var strukturen jeg tenkte pa, farger har jeg alltid hatt problemer med

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du stritter mot kommentarene du får her. Det siste utkastet ditt som er kodet ferdig er bare helt avsindig dårlig, og her er hvorfor:

 

- Alt av tekst er helt ute av proporsjoner. "Hjem" er større enn fonten i headeren. All teksten er kjempestor, og plassert helt random på designet.

- Century Gothic (eller hva fonten heter) er ikke en brødtekstfont! Bruk en av standardfontene som Verdana eller Arial. Folk som ikke kjører Windows vil ikke få se denne fonten heller.

- Alt er for stort. Kjører 1024x768 på en gammel laptop i dag, og all teksten skriker mot meg i kjempeformat.

- Siden kuttes av etter ca 1000 px til høyre.

 

 

Du gjør ikke jobben ordentlig, og jeg synes nesten at forslagene blir verre og verre for hver gang du legger ut skisser i denne tråden. Hvorfor tar du ikke kommentarene til følge? Jeg er helt 100% sikker på at jeg ikke er den eneste som mener det jeg skriver i dette innlegget. Du kaster skam over utkastet Fefas lagde til deg.

Lenke til kommentar

Må nok si meg enig i at dette ikke lenger er like elegang som det en gang var, men det er allikevel viktig å få litt personlig preg på designet. Det er her jeg føler du bommer litt, AnaXyd.

 

Det er helt klart at du sitter på en stor skjerm. Denne kan du ikke designe etter. Da vil bare et fåtall av brukerne dine få se siden som den skal være. Ta en titt rundt på nettsider og se hvordan de har sin typografi. Din har ikke akkurat blitt bedre med tiden.

Lenke til kommentar

Veit... Det var litt vanskeligere å få det ut i kode, enn det var i Photoshop.. Men uansett! Dette er min første seriøse gang, med dette her.

 

Jeg SKAL nok få dere fornøyd etterhvert! Har ihvertfall lært masse av dere!

 

Okay, to the case:

- Ja, jeg kjører heftig oppløsning på skjermen min. Det er ikke til å stikke under en stol.

- Det med width på siden, skal fikses så fort som mulig, bare jeg finner ut hvordan dette skal mekkes! :) (Sono har hjulpet meg her)

- Alt av tekst er helt ute av proporsjoner. "Hjem" er større enn fonten i headeren. All teksten er kjempestor, og plassert helt random på designet.

Mener du den oransje "Hjem"'en? Den er da ikke større en fonten i header, men kanskje en smule stor - ja. Dette skal fikses!

- Dette med Century Gothic må jeg ha misforstått litt. Mener jeg fikk beskjed om å bruke denne der jeg har brukt den nå.

- Som sagt så skal jeg mekke på width, og få dette istand.. :)

 

*Jobber for fullt med nytt*

Lenke til kommentar

Okay, da fikk jeg ordet ett nytt utkast til dere. Nå har jeg gjort om litt her og der, og satt Arial som brødtekst, laget ny meny(slik som Fefas har det), alle streker passer med hverandre, ordnet litt i banneret, flyttet litt på ulike elementer og gjort om på "Overskrift".

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-91181-1191519873_thumb.png

Bedre nå? :) Setter pris på svar vet dere! ;)

 

EDIT: Kanskje det er lurt å laste opp bildet også? :roll:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Så bedre ut ja. Tror kanskje du kunne fått det enda litt sprekere ved å få inn litt oransje. Muligens i UB. Er ikke helt sikker på om jeg liker fonten du bruker, men var ihvertfall mye bedre enn den forrige.

 

Edit: Runde hjørner og firkantede elementer passer sjeldent godt sammen på en side. tror du burde bestemme deg for en av dem.

 

Edit2: Så mye bedre ut ja. Mye mer naturlig dybde i headeren.

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...