Gå til innhold

Kritikk på webdesign..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er vitsen med å lage sin egen side hvis man bruker andre sine design?  :)

 

Kim...

9511138[/snapback]

Jeg skjønner ikke logikken din. Det er ikke snakk om noen personlig hjemmeside, og jeg tror det er ganske vanlig at firmaer kjøper design andre har laget, fremfor å ansette en webutvikler og lage designet selv.

9511451[/snapback]

 

Trodde han ønsket sitt eget design siden han har valgt å designe siden selv. Men er enig med deg at bedrifter normalt sett hyrer inn selskaper som ordner det.

 

Kim..

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar
Egentlig ikke. Fortsatt veldig blasst, jeg tenkte mer på en mørkere rødfarge som står litt mer i kontrast til resten av designet, og prøv å unngå så sterke gradients. Det ser litt cheezy ut nå, med turkis, rosa, rød og oransje pastellfarger.

 

- Grid i bakgrunnen må vekk

- Gradients må tones kraftig ned

9509832[/snapback]

Hvilke gradients mener du jeg skal tone ned? Bakgrunnen? Eller de på "barene" ?

Lenke til kommentar

Okay, kjørte en kjapp runde nå. Er helt enig med deg Lokaltog, at den forrige så veldig "cheesy" ut. Mye farger, som ble litt for mye. Men den var faktisk litt kul.

 

 

Men her er i allefall et nytt utkast:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-91181-1190032789_thumb.jpg

 

 

Regner med at han snakker om begge. :)

 

En fin huskeregel er at man egentlig ikke skal kunne se at det er en gradient når man ser på bildet. Først da er gradienten veldig god. Grunnen er at øyet fortsatt oppdager dette ubevist og man får på følelsen at designet har en større dybde.

9512408[/snapback]

Aha, man lurer altså underbevisstheten.. :D

Men, hva mener dere med å "tone" ned da? Skal jeg justere opacity, eller skal jeg gjøre noe annet?

Lenke til kommentar

Rette linjer er best. Ikke for mye shadow, glow 'n stuff

 

Less is more. En gradient er ikke bra før du nesten ikke legger merke til den. En god gradient manipulerer øyet ditt og får deg til å tenke at siden har flere dimensjoner enn bare to. Det samme gjelder effekter som outer glow, osv. De ser ikke bra ut før de ikke synes.
Lenke til kommentar

Følte jeg måtte bidra med noe raskt jeg også. Komb med headeren din og utkastet til personen med det forrige forslaget. (Beklager at jeg glemmer navn)

 

Altså. Dette er vel egentlig ikke "mitt" verk, men en pekepinn på hvordan du kan gjøre det. :)

 

Edit: Til personen som lagde innholdet på utkastet: Hvilken font brukte du på overskriften osv?

post-67738-1190063171_thumb.png

Endret av Sono
Lenke til kommentar
Takk skal du ha! :) Får komme med ett utkast til dere snart.. :)

 

Men en ting, blir det ikke litt feil med hvit bakgrunn? Eller er det fint?

9523088[/snapback]

Ikke noe problem med hvit bakgrunn hvis resten av designet er interessant og klarer å fange oppmerksomheten til de besøkende. Hvis du ikke klarer det, virker en enkel hvit bakgrunn lett veldig kjedelig. ;)

Lenke til kommentar
Hva syntes du jeg burde gjøre da Lokaltog? Hvis vi tar utgangspunkt i det Sono kom med..? Blir det ikke litt rart med en blå header, og hvit bakgrunn på selve siden? Eller?

9523623[/snapback]

Nei, jeg synes det kombinasjonsforslaget så veldig lovende ut jeg. Kunne blitt et kult design ut av det. :)

 

Hvit passer til alle farger, uansett om du har blå eller rød eller hvit header. ;)

Lenke til kommentar

Var derfor jeg blant annet fjernet det blå under headeren og reduserte gjennomsiktigheten på selve headeren i ps for å få litt mindre skrikende farger. Ville ikke redusere mindre pga fonter osv, men du som har pds-filene kan derrimot nedjustere endel.

 

Selv synes jeg ikke den hvite bakgrunnen virker kjedelig. Du kunne kanskje vurdert å innnevre skriften en smule og lagt noe under søkeboksen. Det hadde muligens gjort det litt mer spennende.

 

Selv synes jeg ofte designene jeg lager er kjedelige, men husk at andre ikke vil legge like stor vekt på detaljer som det du gjør selv. Derfor har ihvertfall jeg en tendens til å ville gjøre det litt for spennende, noe som fører til at designet ikke lenger ser like proft ut.

 

De grepene Fefas har gjort med skriften kan du bite deg merke i. Legg merke til hvordan marger, linjehøyde og luft mellom header og skrift er nydelig justert. Dette er grep det ikke er så lett å legge merke til bevist for en som er ny med webdesign, men underbevistheten din vil allikevel synes det er langt penere. Prøv å legge til litt tekst selv i Photoshop og se hvordan det blir.

 

Med disse grepene kan du se at Fefas har en erfaring, eller estetisk sans, jeg enda ikke har utviklet som webdesigner. (Bare litt skryt til Fefas) ;)

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Okay, takk for tips!:)

 

Nå har jeg drevet på litt med designet, og prøvd noe lignende som ble postet over her.

 

Først ut den nye logoen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-91181-1190373567_thumb.jpg

Sprakende farger er meninga

 

 

Også designet på siden:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-91181-1190373164_thumb.jpg

 

 

V2:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-91181-1190386547_thumb.jpg

EDIT: Redigerte litt tid på det, og la til hvordan jeg tenker det kommer til å bli..

 

Kritikk mottas med glede! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...