Gå til innhold

Kritikk på webdesign..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde det ut, og det kan kanskje bli tøft... :) Men da må jeg redigere noen bilder og greier for å få det smooth...

 

 

Noen som veit om noen gode css guider på norsk?

 

EDIT: Fant guide... Får lese igjennom den da, så kanskje jeg kan sette opp siden litt annerledes! :) (Og muligens bedre)

 

Vil nemlig få den best mulig, da jeg har veldig lyst til av denne UB'en skal vinne "beste webside" osv. Skjønner at det er mye å jobbe med, men jeg er da klar for det! Ingenting er så morro som å motta priser for noe man har jobbet lenge og hardt med! :)

 

Noen tips forresten? Til å få den skikkelig bra? Skal jeg bruke Joomla? (Joomla er et CMS verktøy, right?)

 

Dommerne burde jo bare bli frelst når de åpner linken til sida..

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Header logoen og chrome greia var jo dritkult!

Du burde helt klart bygge på den looken og bruke de røde og grå fargene på hele siden.

 

Et tips jeg ville hatt var å droppe alt under headeren, og lage en mørkegrå bakgrunn, så ha et element i midten som er hvit/veldig svakt grå, med grå tekst i.

 

Røde headlines med samme farge som den greia i logoen, og grå tekst.

Du kan jo også lage .gif for hvert element i menyen med samme farger og font som den logoen.

 

Veldig rask edit slik at du får inntrykk;

 

http://www.futurenine.com/tpaa.jpg

Endret av xaoc
Lenke til kommentar

Takk! :) Ja jeg har jo tenkt å bygge videre på den... Men må nok bruke noe annet under, enn det jeg har nå..

 

Ideen din var jo ikke dum heller! Jeg må prøve ut noe slikt.. Men jeg tror jeg skal la headeren være over hele sida liksom... Ingen kanter.. Eller blir det dumt?

Uansett, takk for positiv respons! :)

Lenke til kommentar

Vel, hvis du lager en kant på begge sider slik som avrunding eller noe som gjør at den føles naturlig at den slutter så behøver du ikke la den gå over hele siden.

 

generelt så liker folk det når du har definert en width, gjerne rundt 700-1000px, slik at det ikke blir for bredt.

 

Eller så kan du legge den over hele siden men ha det meste av selve innholdet til venstre.. Må nesten se slike ting før man vet om det fungerer.

Lenke til kommentar
Fefas forståelsen din av situasjonen er nok ikke på plass.

 

Jeg designet ikke en ferdig side for han, poenget var å vise hvilke farger og layout jeg hadde ide om.

dessverre så gikk dette over hodet ditt men kanskje du kan tenke deg mer om til neste gang.

9503645[/snapback]

 

Er det mulig?

 

Blablabla. Jeg sa det så stygt ut. Fargene kunne vært greie om de hadde vært brukt i nærheten av riktig. Layout; stygg.

Lenke til kommentar

Er det mulig ja..

 

Du forstår visst ikke hva jeg sier.

 

Dette var ment som et /inntrykk/ av hva jeg tenkte meg.

Det var IKKE ment å ha "riktige" farger eller "riktig layout.

 

jeg tok to vektor firkanter og resiza dem og adda noe tekst på 5 minutter, hvis du tror dette var ment som noe annet enn en liten guide til posten min som kanskje ble forvirrende for noen, så bør du revurdere din lesningsevne.

 

Og nå gidder jeg ikke prate mer off topic om dette.

Lenke til kommentar

Vær så snill...! DRIT i å krangle! Det er så jævla unødvendig!

 

EDIT: Forresten! Ta og sjekk ut dette: Nå har jeg brukt DIV tags, og håper dette er bedre enn tabeller? :)

 

LINK her!

 

CSS Fila:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
@charset "utf-8";
/* CSS Document */

body,html
{
height: 100%;
min-height: 100%;
margin: 0px;
padding: 0px;
}
div#ramme{
position: relative;
width: 100%; 
height: auto;
height: 100%;
min-height: 100%;
background-image: url(images/TP1.gif)
}
div#logo{
position: absolute;
width: 595px;
height: 170px;
left: 218px;
top: 185px;
background-image: url(images/TP1_Logo.gif)
}

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Smooth, da har jeg skjønt det vøtt... Divs var jo veldig mye enklere enn tabeller også.. MYE mindre kode! Skjønner ikke at han som lagde den tutorialen lærer folk sånt..

 

Er det noen som har noen forslag til hvordan sideoppsettet burde være? Fikk det for meg at den jeg hadde aller først ikke var helt godkjent av juryen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...