Snikpellik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Heihoppsann. Er litt usikker på om dette er rett kategori, men jeg kjører i vei likevel, så får en eventuell moderatoravgjørelse overstyre min dumme plassering om nødvendig. Jeg og en gjeng på fire-fem stykker skal i gang med å produsere en emosang. Den skal være utrolig klisjé og overdrevent emo. Den skal også, for unikhetens skyld være på nynorsk. Vi har gitarister, bassister, lydstudio med fullt utstyr og nødvendig programvare . Sangen skal først og fremst - selvsagt - være rent kødd, og humoristisk. Teksten er derfor veldig viktig, og jeg trenger quotes og idéer som kan bli mulig å putte inn i denne teksten. Har noen idéer fra før, men er dessverre lite oppfinnsom for tiden og dårlig i nynorsk. Så, om noen har noen kick-ass forslag til tekst i denne nynorske emosangen mottas det med stor takk og engasjement! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Eg er enig (ref. rapportering) i at OT-baren er den rette staden å få gode svar på denne tråden. Flyttes. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Don't move, assholes! Ikkje røyr dykk, gutar! Har ikke noe med emo å gjøre, men GUD så morsom! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Don't move, assholes! Ikkje røyr dykk, gutar! 9493101[/snapback] Når ble "assholes" oversatt til "gutar" ? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 "Denne verdenen er eit høl! Så la oss, gutar, stikka hjem og kutta oss sjøl!" Eller noe i den duren Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 mener du emo, som den &!"# livs stilen, eller musikk sjanger Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Emo som i "livsstilen", ja... Underpants sitt forslag var genialt! Tar gjerne i mot mer oppfinnsomme svar her! Endret 14. september 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Don't move, assholes! Ikkje røyr dykk, gutar! 9493101[/snapback] Det er Are Kalvø right? Jeg tror jeg har hørt han si noe sånt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Det er en film. Skuespilleren sa Freeze, motherfuckers. Nynorsk-oversetteren må være fra Bibelbeltet... Jeg hørte et artig sitat om emoer. "I wish my lawn was emo, so it could cut itself" Endret 14. september 2007 av Kerrigan Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Bli meldem av russ.no og les denne threaden. http://russ.no/forum/emne/61/ 120 innlegg hvor alle sammen skal inneholde emodikt på nynorsk! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Bli meldem av russ.no og les denne threaden. http://russ.no/forum/emne/61/ 120 innlegg hvor alle sammen skal inneholde emodikt på nynorsk! 9494588[/snapback] Ah, fantastisk! Akkurat det jeg var ute etter! Er veldig godt i gang med teksten forøvrig! En kjempetakk. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Legg ut teksten når den er ferdig da..? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Det skal jeg gjøre. Har flere på gang. Ble plutselig ganske kreativ. Endret 14. september 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Verda er så vond og treg Det er difor eg driv og kuttar meg Eg er så vonbroten Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Her er en av forslagene hittil... Den er ganske lang, ganske rar, utrolig dårlig (men dårlig er bra, right?) og brukt en halvtime på. Tilbakemeldinger på både innhold og alle språkfeilene som sikkert er der er jeg takknemlig for! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Eg kuttar meg sjølEin vakker vinterkveld Alt er vakkert, unntatt meg Der gjekk tre blodårar, i ein fei Å vær meg sjøl er ikkje lett Stygt ansikt og mykje fett Eg likar at eg har det vondt Då forsvinnar alt mogleg ondt Eg er mørk og farlig, og er stolt av det Eg er ein emo, det kan alle se Eg er så skummel, og er stolt av det Eg er så tragisk, det kan alle se Eg har det vondt, noko er på veg Eg vil ha det vondare, brukar kniv så klart Ironisk nok, det innrømmer eg Men emoar er kule, ikkje tru du er smart Det eg likar mest av alt er blod Kuttar armane, mens eg er på do Dei andre lurar veldig på Kva i svartaste som står på Eg er mørk og farleg, og er stolt av det Eg er ein emo, det kan alle se Eg er så tøff, og er stolt av det Eg er så tragisk, det kan alle se Min mørke stil er tøffast i byen Eg bytta ikkje kler så det kostar ikkje gryn Å vere emo er ei billig greie Men eg blei det, etter alle vart leie Eg søv knapt, eg er eit nattas menneske Vampyrar lever godt, eg misunner dei Vandrar i mørket med stripete veske Sitt aleine om natta, for meg sjølv og er lei Eg er mørk og farleg, og er stolt av det Eg er ein emo, det kan alle se Eg er så grufull, og er stolt av det Eg er så tragisk, det kan alle se Her om dagen vakna eg med kniven i mitt lår Dyna mi var full av blod, dæven, eit nytt sår Blodet renna, dette var digg Det er når eg har vondt, at eg følar meg pigg Eg er mørk og farleg, og er stolt av det Eg er ein emo, det kan alle se Eg er så kaldblodig, og er stolt av det Eg er så tragisk, det kan alle se Eg kuttar meg sjøl Ein vakker vinterkveld Alt er vakkert, utenatt meg Der gjekk tre blodårer, i ein fei Eg er ein emo, det kan alle se Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 "Alt er vakkert, unntatt meg Der gjekk tre blodårar, i ein fei" Hvis det skal rime må du huske at det ikke uttales "mei" på nynorsk. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Verda er så vond og tregDet er difor eg driv og kuttar meg Eg er så vonbroten 9494965[/snapback] ..at tårane trillar, medan eg sit her og chillar Underarmane er raude av blod, og dei kaller meg emo.. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Den var bra ^^ Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Ah, sant det Okstad. Tenkte ikke over det. Har en liten en til, resultat av en MSN-samtale. Ikke på nynorsk, hehe. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tormods siste minutter Kuttene blir større, med kniven i såret Tormod holder inne sin siste tåre Han orker snart ikke, nei ikke mer Kuttene blir større og tårene fler Livet til Tormod går mot slutten Han ser ut til å ha mistet futten Han smiler støtt, hopper og ler Men det er kun hva øyet ser Hans kropp og sjel er sliten Meningen med livet blir ganske liten Livet til Tormod går mot slutten Han ser ut til å ha mistet futten Det renner fort, alt renner ut Rundt sin hånd, han presser en klut Flis etter flis blir farget rød Tormod er fornøyd, han skal endelig dø Livet til Tormod går mot slutten Han ser ut til å ha mistet futten Hans hånd i blodet, skriver skjelvent hadet Nå var det gjort, han slapp fra seg bladet Armene fulle av dype sår Det var endelig natta for alvor Endelig natta for alvor Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) For å hjelpe deg litt med nynorsken så er det sjå, ikke se, noe som ødelegger refrenget på forslaget litt. Og en feil som ofte blir gjort, er å konstant bruke a i presens på verb. A skal bare brukes om verbet slutter med a i preteritum (svakt verb), f.eks sykla - syklar. Dvs. likte - liker (sterkt verb). Noen få unntak. :-) :-P Endret 15. september 2007 av AFireInside Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå