Gå til innhold

Rasist ideologien islam

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det ha seg at islam er en fredsrelgion? Er det det som står i koranen som sier det? Hvis det er fordi det står i koranen hvorfor har ikke kvinnediskriminering, jødehat og tortur (omskjæring av gutter) noe med islam å gjøre da også? Hvorfor vet venstresiden bedere om islam en selveste oppfinneren av islam? Er det bare det som er positivt i koranen som har noe med islam å gjøre?

Et annet spørsmål jeg lurer på en venstresiden i debatter. Dette gjelder spesielt Pølse Hansen. I det ene øyeblikket er islam en fredsrelgion og i det andre er den bare like blodig i dag som kristendommen var for noen hundre år siden. Er det slik at du kan være jævlig blodig og fredelig samtidig?

En annen ting jeg lurer på er den prinsippielle forskjellen på å dømme alle nazister og alle muslimer under en kant?

Når det kommer til muslimer i Norge har jeg også et spørsmål til de som støtter PAlestina fra Norge. Hvorfor skal dere sloss for at PAlestinerene skal få verne sitt eget folk når dere krever flerkultur i Norge? Dere klager på jødisk innvandring i Palestina (noe staten Israel ikke har noe med) og så kaller de de som er imot innvandring for rasister. Og hvorfor kan ikke Palestinere og jøder leve i fred?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan det ha seg at islam er en fredsrelgion?
Hvorfor ikke?

Er det det som står i koranen som sier det?
Koranen lærer like mye elsk din neste som bibelen.
Hvis det er fordi det står i koranen hvorfor har ikke kvinnediskriminering, jødehat og tortur (omskjæring av gutter) noe med islam å gjøre da også?
Kvinnediskriminering tror jeg er et mer kulturelt problem enn religiøst. Dessuten er min erfaring at det ikke er så ille som nordmenn har inntrykk av. Islam er ikke bare Taliban og iransk prestestyre. Jødehatet tror jeg heller ikke har så mye med religion å gjøre. Dette går langt tilbake. Er omskjæring av gutter en islamsk praksis? Det praktiseres jo i USA og.
Hvorfor vet venstresiden bedere om islam en selveste oppfinneren av islam?
Skjønner ikke hva du spør om her...
Er det bare det som er positivt i koranen som har noe med islam å gjøre?
Nei. Er det bare det som er positivt i bibelen som har noe med kristendom å gjøre? Det som er synd er at fundementalister som baserer sine egne "korstog" på en liten paragraf i en hellig tekst får all oppmerksomheten fra vestlige medier og skaper et feil bilde av islam.

Et annet spørsmål jeg lurer på en venstresiden i debatter. Dette gjelder spesielt Pølse Hansen. I det ene øyeblikket er islam en fredsrelgion og i det andre er den bare like blodig i dag som kristendommen var for noen hundre år siden. Er det slik at du kan være jævlig blodig og fredelig samtidig?
Skjønner ikke helt hvor du vil med Pølse-Hansen, men kristendommen har fortsatt en god del høyere fragcount.

En annen ting jeg lurer på er den prinsippielle forskjellen på å dømme alle nazister og alle muslimer under en kant?
Hæ? Sammenlignet du nettopp nazismen med islam? "Under en kant" var jo også kreativt.

My $0.02

Lenke til kommentar

Islam er venstresidens dobbeltmoral, dem støtter det til døde men det står for alt dem er imot.

Kvinneundertrykkelse

Homofobi

Fantatisk religiøst

Sharia, barbariske dødsstraffer osv

Islam i dag er kristendommen for noen hundre år tilbake, det trenger en desperat modernisering om det skal passes inn i vårt moderne samfunn ellers vil folk alltid være kritisk til det.

Hva dem gjør i sine egene land gir jeg langt faen i.

Lenke til kommentar
Kvinnediskriminering tror jeg er et mer kulturelt problem enn religiøst. Dessuten er min erfaring at det ikke er så ille som nordmenn har inntrykk av. Islam er ikke bare Taliban og iransk prestestyre. Jødehatet tror jeg heller ikke har så mye med religion å gjøre. Dette går langt tilbake. Er omskjæring av gutter en islamsk praksis? Det praktiseres jo i USA og.

9491802[/snapback]

Strengt talt har alle kollektivistiske religioner bedrevet kvinnediskriminering. Både Bibelen og Koranen formidler budskap om det. Jeg tror forskjellen ligger i at vi hadde reformasjonen, hvor kristendommen fikk mulighet for å utvikle seg, noe som har gjort at dagens kristendom er svært modernisert og ganske liberal, sammenlignet med Islam jevnt over. Såklart har du deler av kristendommen som ikke har utviklet seg, som katolisismen, men på det store og det hele har vi en moderne type kristendom i dag, hvor de troende er åpne for diskusjon og fornyelse. Igjen, i motsetning til Islam hvor en del av hovedbudskapet faktisk er at ingenting skal fornyes.

Er dette politikk eller religion, trådstarter?

Lenke til kommentar

Eit problem som ofte oppstå ved samanlikning av kristendom og islam er at kristen praksis vert samanlikna med muslimsk teori. Då oppstår det skilnader som eigentleg er felles for dei fleste religionar. (jf. kvineeundertrykkingsdømet)

Islam treng nok å fornyast, religionen har ei heilt anna rolle no enn i byrjinga då islam var ein mykje meir tolerant og lausare organisert religion enn kristendom. Ein hadde ikkje eit hierarkisk styre, ikkje eit politisk sentrum, ikkje ein andeleg leiar og det var ein tolerant religion der jøder og kristne som budde i områda erobra av arabarane fekk halde på religionen sin (mot ein liten skatt, då...)

Dersom det er eit mål å fornye religionen islam er det vel ikkje ein veg å gå og isolere dei, drive krig mot terror mot uskuldige og slik skape eit skilje mellom oss og dei, vesten mot austen. Dialog og utveksling er viktigare stikkord enn krig og terror.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvor du vil med Pølse-Hansen, men kristendommen har fortsatt en god del høyere fragcount.

9491802[/snapback]

Jeg er enig med det meste du skriver, men akkurat her sier du noe rart. Dagens kristne er på ingen måte ansvarlige for hva andre kristne har gjort i kristendommens navn. Det at noe har blitt gjort i historien som er verre, er ikke noe argument for at det som gjøres idag ikke er galt.

Til trådstarter: Det er ikke religionen i seg selv det er noe galt med. De aller fleste muslimer er vanlige mennesker. Det er når religionen blir fundamentalistisk at den blir et problem. Husk å skille mellom voldelige fundamentalister og vanlige muslimer.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med det meste du skriver, men akkurat her sier du noe rart. Dagens kristne er på ingen måte ansvarlige for hva andre kristne har gjort i kristendommens navn. Det at noe har blitt gjort i historien som er verre, er ikke noe argument for at det som gjøres idag ikke er galt.

9493395[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Jeg mener bare at dagens situasjon og kristendommen for noen hundre år siden ikke kan sammenlignes. Tenker da på korstogene, heksejakten osv. Er det virkelig noen som syns dette ligner på det noen muslimske ekstremister driver med i dag? Hvis noen får inntrykk av at jeg forsvarer ekstremisme eller angriper kristendommen på noen måte så er ikke dette hensikten. Jeg var bare på ferie i et muslimsk land i sommerferien og fikk da en veldig hyggelig krasj med det inntrykket jeg satt med fra media og mine egne fordommer.

Lenke til kommentar

9491802[/snapback]

Strengt talt har alle kollektivistiske religioner bedrevet kvinnediskriminering. Både Bibelen og Koranen formidler budskap om det. Jeg tror forskjellen ligger i at vi hadde reformasjonen, hvor kristendommen fikk mulighet for å utvikle seg, noe som har gjort at dagens kristendom er svært modernisert og ganske liberal, sammenlignet med Islam jevnt over. Såklart har du deler av kristendommen som ikke har utviklet seg, som katolisismen, men på det store og det hele har vi en moderne type kristendom i dag, hvor de troende er åpne for diskusjon og fornyelse. Igjen, i motsetning til Islam hvor en del av hovedbudskapet faktisk er at ingenting skal fornyes.

Er dette politikk eller religion, trådstarter?

9492089[/snapback]

Jo fordi islam er mere ideologi en relgion.

Lenke til kommentar

Freden med "fredens religion" er freden muslimer har med gud. I følge islam stammer både kristendommen og jødedommen fra gud, men siden islam er nyest og ikke forandret (så mye...) på er det den mest korrekte religionen.

EDIT: Joda, pedofili, kvinneuntrykking og masse mer er tillat i koranen, men langt under 1% av alle muslimer praktiserer de versene.

Endret av Kasparov
Lenke til kommentar
Hvis du tror bare 1% av alle kvinnene blir undertrykt under Islam må du være ganske naiv.

9494020[/snapback]

Jaha? Hva er det som tyder på det motsatte da? :hmm:

9500166[/snapback]

1: Påbud med burka

2: Kvinner har ikke rett til utdannelse i mange muslimske land

3: Vold mot kvinner er mer vanlig og oftere akseptert blant muslimer enn hos vestlige -- mens vold fra kvinner mot menn er *mye* mer vanlig i vestlige land enn i muslimske land (fordi kvinner har samme rettigheter som menn?)

4: Utroskap er straffbart

Selvfølgelig, kun det at man har lov til å slå sin kone så det ikke setter merker, og at utro skal straffes hardt er en del av koranen.

Og akkurat som i kristendommen kan ikke en jente som har giftet seg skille seg uten mannens samtykke, og en skilt kvinne kan aldri gifte seg igjen.

Sex utenfor ekteskapet er ulovlig i begge religionene.

(Før ekteskapet og utenom ekteskapet)

Heldigvis er det ikke mange som praktiserer alt hva de tror på.

Faktisk er det veldig mange som ignorerer deler av guds ord, både i kristendommen og blant muslimene.

Lenke til kommentar
Hvis du tror bare 1% av alle kvinnene blir undertrykt under Islam må du være ganske naiv.

9494020[/snapback]

9500166[/snapback]

3: Vold mot kvinner er mer vanlig og oftere akseptert blant muslimer enn hos vestlige -- mens vold fra kvinner mot menn er *mye* mer vanlig i vestlige land enn i muslimske land (fordi kvinner har samme rettigheter som menn?)

Selvfølgelig, kun det at man har lov til å slå sin kone så det ikke setter merker, og at utro skal straffes hardt er en del av koranen.

Og akkurat som i kristendommen kan ikke en jente som har giftet seg skille seg uten mannens samtykke, og en skilt kvinne kan aldri gifte seg igjen.

Faktisk er det veldig mange som ignorerer deler av guds ord, både i kristendommen og blant muslimene.

9505476[/snapback]

Men da er de ikke muslimer. Da kan jeg si at jeg er muslim men tror ikke på Allah også da :)

Lenke til kommentar

9494020[/snapback]

9500166[/snapback]

9505476[/snapback]

Det står ingen steder i koranen at kvinner MÅ bruke burka/niqab/hijab, og i mange muslimske land er det til og med forbud mot å bruke det.

Hva mener du med at kvinner ikke har rett til utdannelse i muslimske land? Har de ikke automatisk rett til utdannelse, eller får de ikke lov til å ta utdannelse??

Hvis de ikke får lov til å ta utdannelse så er det jo undertrykkelse, men det praktiserer neppe i alle muslimske land..

Punkt 3: Dokumentasjon?

4: Utroskap er straffbart for mannen også. I hvert fall i følge koranen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...