Gå til innhold

Ny PC til max 17.5-18000kr

Anbefalte innlegg

Go dag/kveld.

Jeg har lenge sett etter en god spille data til max 17.5k, max 18k kr.

Men jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge.

Åpen for alle forslag.

Mvh Mads

(edit, så at jeg hadde skrevet det litt teit så Borte med det uvesentlige og så står jeg igjen med det vesentlige :w00t: )

Endret av MadSgj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt lite info om hvilken type spill du tenker på å spille. Trenger du alt av utstyr (skjerm, mus, tastatur, osv.)? Har du tenkt å overklokke?

Her er et forslag jeg synes gir mye for pengene:

Kabinett: Antec P182

PSU: Corsair HX520W

Hovedkort: Asus P5K

CPU: Intel Core 2 Duo E6750

Minne: Geil 2GB PC6400

Skjermkort: 8800 GTS 320 MB

Harddisk: En med passende størrelse. 500 GB gir mest GB/krone.

DVD: SH-S183A

Skjerm: Samsung 226CW

Laveste pris: 11187 kr (inkl. harddisk 1000kr)

Vanskelig å vite hvor mye du eventuelt vil legge i mus, tastatur og høytalere så har ikke satt opp noe på det.

Dette ligger en del under budsjettet ditt, så om du klør i fingrene til å svi av noen lapper til kan du bytte ut med:

Hovedkort: Asus P5K Deluxe

CPU: C2D E6850 eller C2Q Q6600 Mye omdiskutert hvilket som er det bedre kjøp til spilling, men generelt kan en si at E6850 er det beste valget i dag. Ting kan derimot snu seg om en klokker litt.

Skjermkort: 8800 GTS 640 MB eller det enda kraftigere 8800 GTX

Har du tenkt å klokke ville jeg også slengt på en slik: Thermalright Ultra 120 med Papst 120mm vifte

Lenke til kommentar

Veldig lite info av hva du trenger ja, da av kabinett, tastatur, mus, høyttalere, overklokking, skjerm.

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=54933

Kan jo være ett forsøk. Der er det med 8800 GTX skjermkort, og Q6600 prosessor. Hvor viktig dette er for deg, får du jo selv finne ut ;) Er også 4 Gb ram der. Er 2000 til overs som du kan leke deg med ;) KAnskje ett godt høytalersett? Det er også SLI hovedkort (veit ikke hvor bra dette er egentlig, er ikke så oppdatert på hovedkortfronten i det siste), men det er ett forslag :)

Personlig ville jeg ikke brukt så mye penger på en PC, da man fort mister ytelse i forhold til pris når man skal så høyt opp.

Skriv litt mer om dine behov, så kan vi kanskje hjlpe deg bedre ^^

Lenke til kommentar

aiai, det glemte jeg helt >.< det eneste jeg trenger er ett kabinet og ett tastatur. (+ inmaten ofc) resten har jeg fra før/skal få tak i. Også skal jeg ha 4g minne for og sikre meg litt i framtiden :p aimer for å spille Crysis isåfall >.<

Endret av MadSgj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...