Gå til innhold

Hvordan er lærerene mot deg?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Lærere er som regel veldig snille og ydmyke mot meg, men jeg tror det har noe med at jeg fikser PC-ene deres og de ikke kan gjøre stort annet enn å fortelle sjefen min om det som måtte/ville/skulle plage dem ved meg (noe som jeg forsåvidt ikke tror er et problem).

9491655[/snapback]

Lærerne må smiske med deg for at du skal fikse pc-en deres og du skal hjelpe dem :p

Virker ivvertfall slik her.

 

Jeg har vel ikke hatt noen lærere som har misslikt meg spesielt, men har hatt lærere som har favorisert de beste i klassen, og lagt tempoet og vanskelighetsgraden etter de.

Og rett og slett driter i å hjelpe de som trenger hjelp. Og ikke si at jeg burde fulgt med. Han sa jeg kom til å få karakteren 2 til sommeren når skoleåret var slutt. Dette sa han ved skolestart.

Jeg ville jo seff ikke ha noen toer, men alle spørsmål jeg stilte om ting, ble enten dårlig besvart, eller bare avfeid.

 

På ungdommskolen, hadde vi også en streng lærer, litt for streng, "overvåkning" i dusjen, og han sto å skreik deg opp i ansiktet hvis du f.eks hadde glemt kladdeboka, eller ikke rukket å ta den opp av sekken.

Vi klagde på han i to år, og skolen nektet for at han var et problem (Selv om alle i klassen klaget), Men til slutt ble vi endelig kvitt han, etter en volds episode.

9491731[/snapback]

Jeg fikser og pcen for skolen, men jeg får ikke en drit igjen for det, men kontakt lærerene vi har er jo så syk råe :D Men han voldelige på skolen vår går vel av med pansjon snart og :ph34r: HÅPER jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg gikk i 9. klasse så hadde vi noen litt bitchy kjerringer som lærere i Kunst og Håndtverk.

 

Og en gang midt i en time så tok en fyr som satt bak meg viskelæret mitt. Og jeg snudde meg og sa: Få det tilbake. Og så plutselig kommer læreren (sur gammal heks). og tar tak og klyper meg med alt hu har i nakken. Ikke vanlig klyping liksom, men hu tar liksom tak akkurat som om hun skulle kvele meg. og hu klemte hardt. Jeg gjorde så klart motstand og rista og slang med hue og da slapp hu og så spurte hun: hvorfor sitter du å plager han som sitter bak deg?

Så svarer jeg: Han tok viskelæret mitt da for svarte!1!

og jeg stirret på henne med et vantro blikk og så gikk hun.

 

 

Når jeg kom hjem fra skolen så fortalte jeg det til mamma og hun ringte og vi fikk avtalte et møte med kjerringa, meg, mamma og rektor.

 

På møtet så nektet hun for alt og sa at hun kunne ikke huske å ha tatt meg i nakken og ikke noen ting. Så vi holdt på å diskutere en god stund og helt i slutten av møte så sier hun at hun kanskje husker det men isåfall så var det meningen at det skulle være humoristisk.

 

Og så fikk hun en advarsel og jeg fikk 3 på karakterkortet mitt når jeg garantert lå an til en 4'er kanskje 5'er.

 

Snakk om urettferdighet!

 

 

edit: Kom på en historie til som skjedde for noen dager siden.

 

Vi satt i klassen og så tar en litt barnslig fyr som satt to seter foran meg og sendte meg et bilde han hadde tegnet av en naken dame og så ga jeg det til han som satt mellom oss og ba han sende det tilbake. så kommer læreren og snapper det ut av hånda til han som satt foran meg og så spør han hvorfor han driver å sender sånne lapper. Og så sier han at det var han foran sin, men læreren tror ikke på han og så får jeg, han foran meg og han som tegna det anmerkning. :thumbdown:

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

Hadde en lærer nå i matte (heldigvis var det feil gruppe og fikk byttet!!), hver gang jeg sa et riktig svar så svarte hun "det er ikke det svaret vi leter etter".

Så sa noen det samme og fikk rett =/ Og da jeg og de som kom på feil gruppe skulle bytte fikk vi høre: "Kom dere ut, jeg vil ikke ha dere her mer!". Og så kommer jeg tilbake for å hente noe uten å ha banket på så får jeg selvfølgelig høre: Bank på!! (skikkelig streng bitchstemme).

 

Nesten alle som har henne har skiftet gruppe.

Lenke til kommentar

jeg er overrasket over hvor voldelige lærerne har vært mot noen av dere. altså, dette er lærere. de skal miste jobben på flekken om det blir bekreftet at de har utøvd fysisk vold mot en elev.

 

skjønner godt at lærere bli forbanna, det skjønner jeg godt og synes er helt greit egentlig. de kan brøle så høy de vill, men vold kan de la gå utover stoler og bord, ikke elever.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
jeg er overrasket over hvor voldelige lærerne har vært mot noen av dere. altså, dette er lærere. de skal miste jobben på flekken om det blir bekreftet at de har utøvd fysisk vold mot en elev.

 

skjønner godt at lærere bli forbanna, det skjønner jeg godt og synes er helt greit egentlig. de kan brøle så høy de vill, men vold kan de la gå utover stoler og bord, ikke elever.

9494756[/snapback]

Ja, men de bekfrefter jo ikke slike ting altså lærerne, de holder seg vel unna trøbbel med rektorer etc... De kan godt bli forbanna, men når de skal mobbe meg for at jeg har store øyne, ser rar ut (siden jeg har et syndrom, men ikke så rar da... ansiktet er litt lengere etc) Så er det ikke rart JEG blir forbanna! Men det er jo som de sier "VI KAN SI HVA VI VIL TIL ELEVENE, MEN IKKE OMVENDT" tydlighvis :cry::dontgetit::mad:

Lenke til kommentar

Oki, kan vel fortelle min(e) historier.. :

En gang vi var i 6 eller sjuende på barneskolen.. så hadde vi en vikar som gym lærer. jeg satt å kødda med en kompis og sånt.. så kom læreren tok meg i arma løfta meg opp og sparka meg i sida.. jeg bynte å grine å sprang ut og turte ikke å komme tilbake til skolen på 3 dager.. og en annen gang jeg og en annen kompis skulka timen pga at læreren satt å kjefta på oss og uthengte oss.. så gikk vi på dass og låste dørene.. så kom han læreren inn på doet og sto å venta på oss utfor do dørene slik at vi ikke viste at han var der.. når vi kom tok han tak i vennen min rundt halsen og løfta han opp mot veggen.. jeg fikk panikk og sparka han i kne skåla slik at han måtte slippe.. vi løp da ut og hjem.

 

edit: har fått vite at de fortsatt jobber på den skolen.. glad jeg går på ungdomskolen jeg.

Endret av KexxY
Lenke til kommentar

Jeg mener at jeg har fått ganske koslige og kunnskapsrike lærere som respekterer meg ganske bra. De respekterer så bra som jeg gjør mot dem for å si det sånn. Men ut i fra det jeg har lest ovenfor, må jeg si jeg er sjokka. At folk kan bruke vold, det er ikke akseptabelt. Sånn helt ærlig, hadde en lærer tatt og brukt vold mot meg, hadde jeg svart hardere med vold tilbake, hadde ikke gitt med før læreren lå nede. Og ikke fordi jeg er tøff eller lignende, men hvem faen tror de lærerne at de er? Etter det hadde jeg klaget på dem i skolestyre, gått til utdanningsdirektoratet og snakket med politiet, jeg hadde faen ikke gitt opp hvis noe sånt skjedde med. Dette skriver jeg fordi jeg har lest disse sidene og merker at det finner dritt-lærere ut ifra det jeg har lest(noe som aldri har skjedd meg), men ta og finn på en måte, si det til foreldra og be dem sette opp møte med læreren og rektor.

Lenke til kommentar

Foreldre og politikere klager over at det er forlite disiplin i skolen, men det er heller slik at lærerene har for lite respekt for elvene, ikke motsatt!

Vet om mange lærere som ikke eier respekt for elever, og utstøtter de elevene de ikke liker.

Syntes virkelig at elevene skal få lov til å gi en skriftlig vurdering av lærerne, når de gir karakterer til oss.

Denne skiftlige vurderingen burde være anonym om man vil det, og det burde dessuten vært lettere å gi tilbakemeldinger på hva man mener læreren gjør riktig/galt.

Lenke til kommentar

Denne tråden fikk meg til å tenke.

Vi hadde en slik lærer en gang. Sånn, småvoldelig og paranoid og hele pakken.

Hun var til å begynne med bare merkelig. "Til å begynne med" var vel i 6. klasse eller noe, tror jeg. Da skulle vi ha henne i gym, og hun holdt oss igjen i garderoben (da var det tre klassetrinn som var slått sammen, og delt opp i en jente og en guttegruppe). Begynte å snakke om mensen, sex og hele pakken. Og vi hadde akkurat hatt det i Naturfag, og sa dette til henne. Men neida, det overså hun, og etter sikkert en halvtime med det, så sa hun "Dere bør være så takknemlige at jeg tar dette med dere! Det skulle vært naturfaglæreren som gjorde det!".

 

Det blir vel 7. klasse. En av guttene i klassen min kranglet med lillebroren (som da gikk i 5.klasse). Denne læreren fant det irriterende, og tok tak i lillebroren, holdt ham i kragen, og løftet ham opp fra gulvet, og smelte ham inn i en dør, mens hun snakket strengt til ham.

 

En annen gang, (fremdeles 7. klasse) vi hadde henne i musikk, og en av elevene var, vel, litt vilter. Jeg tilstår lett at om jeg hadde vært læreren hadde jeg blitt sur jeg også, men hun dro den for langt. Hun gikk bak i klasserommet, grabbet tak i armen, og kløp. (Jeg så fra andre siden av rommet omtrent, at hun kløp -hardt-), dro ham med seg inn på ett lite utstyrsrom ved siden av klasserommet. Der stengte hun ham inne.

 

En annen litt merkelig opplevelse klassen hadde (takk gud jeg var syk den dagen). De skulle ha svømming, og denne læreren var jo veldig opptatt av dette med hygiene. Dette var 7. klasse, og jentene fant det jo (selvsagt) litt ubehagelig å måtte snakke om kroppen sin hele tiden. Vel, læreren snakket i vei, og når det var på tide å dusje etter timen gikk hun inn i dusjen til jentene, la seg (kliss naken, mener jeg å huske de sa) ned på gulvet for å -demonstrere- hvordan man vasker seg nedentil.

 

En annen ting hun har funnet på var også i en gymtime faktisk. Da var vi ute på skoleplassen, og øvde oss på kasteteknikker. Det var i juni, og ganske varmt. Hun tok av seg på overkroppen, og beholdt bare BHen på. Da gikk hun bort til en av jentene fra 5. klasse. Den jenta rakk henne opp til brystet, men prøvde så godt hun kunne å se læreren inn i øynene (noe som så vanskelig ut, da læreren så ut som hun prøvde å vise frem puppene best mulig). Da presterer læreren å si "Du må bare se, slike får du også en dag!", på en slik måte at det hørtes ut som om hun var oppgitt over at jentungen prøvde å se.

 

Hun har funnet på en del andre ting også. Elever har rett og slett blitt fritatt fra fagene hennes fordi hun driver med lærermibbing. Det skjedde typisk med lillebroren til en av "pøblene" i klassen min da vi gikk i 10. klasse. Vi bodde da i en liten kommune, så vi var babyruss/orangeruss. Da skal man jo plage lærere litt. Etter å ha mobbet flere av småsøskene våre, så var det jo selvsagt at hun ble vårt offer.

 

Natt til 17. mai var jo vi ute for å gjøre faenskap. Vi slengte fra oss ett grisehyl (det fyrverkerigreiene) i veien utenfor huset hennes, en opp på taket hennes, og en i innkjørselen hennes. Hun fikk også litt dopapir i ett av trærne sine. Der legger vi jo opp til trøbbel, men det var ikke problemet. Hun skulle -anmelde- oss da. Hva for husker jeg ikke helt, om det var trakkasering eller det med fyrverkeri uten tillatelse eller noe. Men, før hun tok kontakt med politiet, fant hun ut at hun skulle sende rundt de voksne barna sine for å forhøre klassen min da. De fikk forklaring fra noen (hun sendte faktisk barna sine til de ikke alltid like oppegående elevene). De forklaringene de fikk, forlangte de også underskrift på. Dette etter å ha besøkt elever når de visste foreldrene ikke var hjemme (liten kommune, som sagt). Og som de umyndige små drittungene vi var har vi ikke lov å skrive under på noe uten foresattes tillatelse. Og de hadde heller ikke lov å gå rundt for å ta forklaringer.

 

Enden på visa ble ett møte mellom tillitselev (meg), varatilitselev, lærer, foreldrekontakt, den gale læreren og hennes barn, der hun sa hun skulle anmelde oss, vi sa vi skulle anmelde henne, og hun nesten begynte å gråte flere ganger (uten at vi sa noe stygt, til og med), og til slutt bare gikk. Hehe. Jeg syns det er moro nå da.

 

Det skal nevnes at det er blitt klagd på henne i over 20 år, uten at det er blitt gjort noe med henne. Annet enn at hun har sykemeldt seg grunnet nerveproblemer når folk klager som verst, for å la det roe seg.

Lenke til kommentar
Jeg mener at jeg har fått ganske koslige og kunnskapsrike lærere som respekterer meg ganske bra. De respekterer så bra som jeg gjør mot dem for å si det sånn. Men ut i fra det jeg har lest ovenfor, må jeg si jeg er sjokka. At folk kan bruke vold, det er ikke akseptabelt. Sånn helt ærlig, hadde en lærer tatt og brukt vold mot meg, hadde jeg svart hardere med vold tilbake, hadde ikke gitt med før læreren lå nede. Og ikke fordi jeg er tøff eller lignende, men hvem faen tror de lærerne at de er? Etter det hadde jeg klaget på dem i skolestyre, gått til utdanningsdirektoratet og snakket med politiet, jeg hadde faen ikke gitt opp hvis noe sånt skjedde med. Dette skriver jeg fordi jeg har lest disse sidene og merker at det finner dritt-lærere ut ifra det jeg har lest(noe som aldri har skjedd meg), men ta og finn på en måte, si det til foreldra og be dem sette opp møte med læreren og rektor.

9503288[/snapback]

Mamma har vært i møte med rektor og hun ene tysklæreren, der hun BENEKTER alt... Fyfaen da ble jeg grinete... The-Nie, jævla horelærer(unnskyld språket) du hadde der, hu skulle fått så jævlig bank at det jalla... Men med at hu snakka slik til jentene, skulle jo vært annmeldt uansett, gamle perverse-minipedo... Huff, og lærerene og rektorer benekter alt, så vi elever må jo nesten gjøre alt selv...

 

Kim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...