SuperStoffer Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg har store problemer med skjermkortet mitt.. Hver gang jeg starter pcen min så funker den helt fint, men når jeg f.eks skal spille et spill.. installere noe eller bruke den itl noe som tar litt kraft så vrenger plutselig bildet på skjermen og alt ser helt fucka ut en liten stund og så klikker pcen og jeg må skru den av og på igjen!!! Når jeg da kommer inn igjen i windows kommer det opp en error report der det står at driverne til skjermkortet mitt gjør windows ustabilt Er det noe galt med skjermkortet?? Bør jeg klage på det og eventuelt få et nytt et eller få pengene mine tilbake??? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Har du overklokka det, og har du prøvd andre drivere? Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Har du overklokka det, og har du prøvd andre drivere? Niks har ikke overklokka det... har prøvd utalllige detonator driver men samme problem med dem alle Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Er kortet helt nytt, har det funka før? Hvis det aldri har fungert skikkelig må det være feil med kortet. Har du hatt et annet skjermkort imaskina før? Hvis ja så kanskje det ligg igjen noe av driverene til gammelkortet. Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Niks det er ikke nytt... hatt det i 3 måneder eller no.. brukte det litt i gamle maskina mi før jeg fikk denne som viser i signaturen min.. det funka fint på den gamle og gjør det enda.. prøvde i stad.. funker bare ikke skikkelig i den nye!! prøvd med et gf2 mx kort i den nye og det funka fint som bare det... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Niks det er ikke nytt... hatt det i 3 måneder eller no.. brukte det litt i gamle maskina mi før jeg fikk denne som viser i signaturen min.. det funka fint på den gamle og gjør det enda.. prøvde i stad.. funker bare ikke skikkelig i den nye!! prøvd med et gf2 mx kort i den nye og det funka fint som bare det... Kan være cpu'en din som klikker ikke skjermkortet ditt, har du skjekket om cpu'en din ikke blir for varme? Du kan jo prøve med kabinett vifter og litt goop (AS3) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Tror det er gpu'en på skjermkortet som blir for varm, siden det ikke er noe problem når du bytter skjermkort. Har du muligheten, sett på en bedre kjøler på skjermkortet, eller kontakt butikken der du kjøpte det. Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Tror det er gpu'en på skjermkortet som blir for varm, siden det ikke er noe problem når du bytter skjermkort.Har du muligheten, sett på en bedre kjøler på skjermkortet, eller kontakt butikken der du kjøpte det. Får vel gjøre det... cpuen er i alle fall kald nok... den har ikke blitt målt til mer enn 51 grader Men er ikke vifta på siluro OTES bra nok?? trodde den skulle holde jeg.. i hvertfall på default hasstigheter... Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Har ikke så stor tro på det med tempraturen, for det funker i den gamle maskina, blir det for varmt i den nye så burde det vel blitt like varmt i den gamle oxo. Eller prøvde du uten å sette på dekselet i den gamle? Kan like godt være ei eller anna fil i Windowsen på den nye maskina som er skada eller borte. Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Tror ikke er noe software det er galt med... har formatert hd og installert xp på nytt men har fremdeles samme problem =( Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Gir opp. Siste utvei er å sjekke Bios, det finnes noen innstillinger der som har med skjermkortet, hadde jeg bare huska hvilken. Primary Display adapter skal settes til AGP, AGP Timing kontrol skal settes til 2eller 4x osv. Det går jo an å sjekke hvis det ikke er gjort allerede men om det hjelper, tja. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Se om kjøleribba sitter skikkelig på gpuen! Den _kan_ ha forskjøvet seg under transport eller.no.. kan være verdt å sjekke! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg har store problemer med skjermkortet mitt.. Hver gang jeg starter pcen min så funker den helt fint, men når jeg f.eks skal spille et spill.. installere noe eller bruke den itl noe som tar litt kraft så vrenger plutselig bildet på skjermen og alt ser helt fucka ut en liten stund og så klikker pcen og jeg må skru den av og på igjen!!! Når jeg da kommer inn igjen i windows kommer det opp en error report der det står at driverne til skjermkortet mitt gjør windows ustabilt Er det noe galt med skjermkortet?? Bør jeg klage på det og eventuelt få et nytt et eller få pengene mine tilbake??? Hmm.. Minner svært om mitt problem med Gainward sitt GF4 Ti4200.. (Sjekk tråden) Får akkurat samme feilmeldinger.. Klikker oftest når jeg spiller CS (spes med Direct3D 1024*768) Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 hvor kraftig psu har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå