Arnold Layne Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har en Fender STD Upgrade P Bass MiM og vil montere ashtray og cover for pickupene og en tommelfingerstøtte. Er dette mulig å gjøre selv eller bør man få et verksted til å gjøre det? Hvis man kan gjøre det selv, er det noe spesielt jeg bør tenkte på? Kan jeg skade lakken? Er det noe jeg kan skade ved at jeg borer? Eller er det bare å borreborre, skruskru og vips ferdig? Hvor lange skruer bør jeg bruke?osv. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg ville latt en som virkelig kunne det ta den jobben. Selvfølgelig går det nok hvis man tar seg god nok tid og måler nøyaktig, men det er også mye lettere og sikrere å la en som kan det ta seg av det. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Borreborre og skruskru! Berre pass på at du får skruhola heilt rette. Finn gjerne eit godt bilete av ein oroginal bass og sjå etter det. På P-bassen må du passe på at eine hjørnet på PU-coveret eigenteleg skal litt inn under plekterbrettet, så der må det kanskje litt filing til. Og så må du sjølvsagt ha bridgecover. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Ja, ashtray er vel bridgecover? Men jeg begynner med bridgecoveret, der treffer jeg iallefall ikke noe jeg ikke bør treffe. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Ah, ashtray OG cover. Tykte det stod ashtray cover. =P Lykke til og gjer deg flid. Dette blir knallfeitt. Endret 13. september 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Ja, det håper jeg, men 1,5 cm skruer er det greit nok, eller bør de være kortere eller lengre? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Bruk skruar som er meint til formålet, samme som står i plekterbrettet. Edit: Føl det ikkje skruar med delene? Endret 15. september 2007 av KimNK Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Kjenner typen, og nei, det fulgte ikke med skruer. Men www.gitarist.no har det du trenger. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Ok, vi prøver det. Takk for hjelpen og kommer med bilder når jeg er ferdig Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 På P-bassen må du passe på at eine hjørnet på PU-coveret eigenteleg skal litt inn under plekterbrettet, så der må det kanskje litt filing til. 9489125[/snapback] Sorry, det er berre '51 det gjelder. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Ja, jeg skjønte det. Må bare få tak i pickupcover ett eller annet sted. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Ja, her kommer det enda et sprøsmål. Har altså ikke klart å finne PU-cover. Har sendt en e-post til gitarist.no, men de var ikke sikker på om de fikk inn. Så der kommer spørsmålet inn; Er det noen som vet om en butikk, evt. nettbutikk, som selger PU-cover for P-bass? Edit: Kan gjerne være (ikke så altfor godt) brukt Endret 20. september 2007 av ArnoldLayne Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Liker dårlig at du bruker mitt egentlige navn, men får tar turen innom i helgen. Har rett og slett glemt de helt. De har så dårlig nettside. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Edit: Ubrukbar post Endret 13. oktober 2007 av ArnoldLayne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå