Gå til innhold

Flaskehals i mitt system


chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemte å ta med typen av harddisk. En gammel/treg 10GB disk kan gjøre livet foran PCen surt...

 

Operatisystemet du kjører virker også inn, antar at det er Winows, men

hvilken versjon? Vi har sett på jobben at to indentiske PCer fra Dell har hatt svært forskjellig ytelse med W2000 og W XP (W2000 raskest). Det gjalt kompilering av programvare.

 

Residente programmer som antivirus osv., som ligger i bakgrunnen spiser mye ressurser på PCen.

Lenke til kommentar
Harddisk er en flaskehals i de fleste systemer.

 

Mer RAM, 256 er ofte for lite -> PCen begynner å swappe til HDD og hele ytelsen går kraftig ned. 512 MB er å anbefale.

 

FSB er en flaskehals, lås opp den TbredB'en din (ganske enkelt), og få FSB opp på 166, noe jeg antar at ditt KT333 kort klarer ganske greit.

 

jeg har ikke 256mb ram da jeg har en 256brikke + en 512 brikke, jeg tørr ikke begynne og "lakke" på den nye Cpuen min heh.. men takk for tipset

Lenke til kommentar
Hva med å få Pc en til å legge pagefilen på rammen? Tror det skulle gå greit med så mye minne du har der. Da minskes HD som flaskehals. Akkurat hvordan du gjør det er jeg ikke sikker på desverre :-?
Hehe, tror ikke du helt vet hva page-file er ;)

For å si det enkelt: Når det ikke er plass til mere i RAM, legges noe av den informasjonen som brukes minst, ut på HDD. For å oppnå det du snakker om, er det bare å disable denne page-fila. Men man bør da helst ha godt over 512MB minne.

Lenke til kommentar

På meg ser det ut som systemet ditt er ganske greit, men hvis du skal gjøre noe så ville jeg kjøpt meg et nforce2 kort fra Asus eller Epox.

 

Hvis jeg ikke tar feil, så er alt fra og med XP2400 og oppover "låst opp" med disse kortene. Du ville nok fått endel heftigere minne båndbredde samtidig som du får mere ytelse i systemet ditt.

Lenke til kommentar
Hva med å få Pc en til å legge pagefilen på rammen? Tror det skulle gå greit med så mye minne du har der. Da minskes HD som flaskehals. Akkurat hvordan du gjør det er jeg ikke sikker på desverre :-?
Hehe, tror ikke du helt vet hva page-file er ;)

For å si det enkelt: Når det ikke er plass til mere i RAM, legges noe av den informasjonen som brukes minst, ut på HDD. For å oppnå det du snakker om, er det bare å disable denne page-fila. Men man bør da helst ha godt over 512MB minne.

Joda vet nokk hva pagefilen er. Det jeg tenkte på var at uansett hvor mye ram du har så lagrer win2k en del av kernelen på pagefilen. Jeg syntes å ha lest et sted at du måtte gjøre noe spesielle greier får å ungå at dette skjedde, men det viste seg å vere feil :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...