Gå til innhold

a7n8x + win xp vil ikke slå seg av


torerik

Anbefalte innlegg

har et asus a7n8x med et xp2000+ og en aopen 300w psu. når jeg velger start -> shut down -> shut down i windows xp for å slå av maskina, begynner den å slå av strøm på normal måte (hører på lyden i kabinettet at en del komponenter mister strøm), men så får den blåskjerm, og booter.. litt ut i booten kommer strømmen helt tilbake og maskina booter normalt. har ikke rukket å se veldig på den blåskjermen (den forsvinner etter ca 1 sekund), men det står noe om agp.. og jeg har ikke noe kort i agp-porten.. kan det være agp-sloten som er skadet? noen tips?

 

--

torerik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, nyinstall winxp..

 

søkte på google, fant to stykker som hadde samme problem (ingen løsning) - en av dem hadde også pci-kort (den andre opplyste ikke om hva han brukte)..

 

har du hatt agp-kort i maskina? jeg brukte et ati all-in-wonder radeon en stund, men det ga meg svart skjerm etter 2-45 sekunder.. ikke sikker på hvorfor, muligens 3,3V?

 

kanskje det er noe med agp-drivere som lager krøll fordi man ikke benytter agp-kort?

 

--

torerik

Lenke til kommentar

OK...

 

søkte på google, fant to stykker som hadde samme problem (ingen løsning) - en av dem hadde også pci-kort (den andre opplyste ikke om hva han brukte)..

 

"Da tror jeg at feilen ligger her. At hovedkortet forsøker å kutte strømmen til skjermkortet i AGP-porten, og når den ikke finner noe kort..."

 

har du hatt agp-kort i maskina? jeg brukte et ati all-in-wonder radeon en stund, men det ga meg svart skjerm etter 2-45 sekunder.. ikke sikker på hvorfor, muligens 3,3V?

 

"Jeg har ikke forsøkt agp-kort da jeg har voodoo3 kort som ikke tåler volt-styrken som leveres i asus a7n8x hovedkortet. Volten er nok årsaken til at skjermkortet ditt ikke fungerer"

 

kanskje det er noe med agp-drivere som lager krøll fordi man ikke benytter agp-kort?

 

"Jeg tror at feilen ligger i hovedkortets forsøk på å kutte strømmen til agp-porten misslykkes når det ikke finner et kort der, men jeg er selvfølgelig ikke sikker."

 

"I hvert fall burde asus få tilbakemelding på problemet"

Lenke til kommentar

det høres ikke ulogisk ut, petterdass. evt kan problemet ligge i at den forsøker å ta ned en eller annen driver som har med agp å gjøre. skal forsøke med et annet agp-kort når jeg kommer hjem, så får vi se..

 

evt prøve å tukle litt med bios, selv om jeg har noe mindre tro på at det er noe å hente der..

 

--

torerik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...