razorhoof Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har lyst til å bli kokk! Problemet mitt er at jeg gikk allmennfaglig studieretning på videregående, og nå lurer jeg på hva jeg må gjøre for å kunne ta kokkefagbrevet. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Har en kompis som gjorde det. Han måtte starte på kokkelinja og ta vgs på nytt. Fikk selvsagt fritak for alle allmennfag, men du manger såpass mange andre kokke-fag at de må du nok ta. Hvor mange timer du slipper må du nesten spørre en veileder om. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du kan gå opp igjen vgs. Eller så kan du ordne deg en slags læreplass (Husker ikke det riktige navnet tror jeg) der du er lærling i 5(? er ikke helt sikker på lengden heller, men var lengere enn vanlig læretid) år, og så få fagbrevet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Du mener kanskje 5 år praksis, for så å gå opp til fagprøve? Da er man ikke lærling. Da jobber du som ufaglært i perioden, og vil tro at det kan bli vanskelig som kokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå