InsertNumLock Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg har fått tak i en LG bilstereo typen LAC-M6500R. Problemet er at når jeg tar ut tenningen så resettes alle instillingene på spilleren. Da snakker jeg om radiokanaler, volum, bass, lys i display osv. Jeg har så og si ingen erfaring med bilstereo så jeg trenger litt hjelp. Det første som slo meg er at den ikke får backupstrøm når tenningen er av. Har tatt noen bilder av kabler og diverse.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 14. september 2007 av H1lle Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Skal garantere at du har gjort den klasiske feilen å byttet om på battery (Gul) og ignition (Rød) ledningen. Bytt om på disse og feilen er rettet. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Skal garantere at du har gjort den klasiske feilen å byttet om på battery (Gul) og ignition (Rød) ledningen. Bytt om på disse og feilen er rettet. 9487861[/snapback] Jeg har ingen gul kabel Endret 13. september 2007 av H1lle Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Dette er bilde av kabelen i bilen. Sant? På ISO kontakten som går til spilleren finner du både gul og rød ledning. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Dette er kablene som er i min bil ja. Iso kontakt, den til høyre det eller? Edit: Jeg fant enda en kabel. En liten en, med 6x2. Var en gul der. Skal jeg ta den og sette i en av hullene som er på bildet? Edit2: Skjønte hva du mente nå.. Er noen bindingsledd på hver kontakt. Fant den gule kabelen lengre inne. Endret 13. september 2007 av H1lle Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Bump.. Jeg har funnet ut hvilke kabler det er snakk om. Brukte et ampermeter. Men nå sliter jeg med å få kablene ut av ISO kontakten.. Er redd jeg skal slite dem. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Har du Volt meter? Mål å finn ut av hvilken ledning som har konstant strøm (husk farge koden) og mål å finn den ledningen som får strøm når du slår på tenningen. Ikke dra ut ledningene ifra ISO kontakten, da du antageligvis ikke vil få de inn igjen. Det beste er å sette på en skjøt (som kan kobles ifra, hann og hunn, du har sikkert sett de på biltema). Så kan du bytte om på de 2 ledningene. Pass på at skjøten er like. F.eks hann skjøten mot kontaktene, og hunn kontakten inn mot bilen. Hvis ikke får du ikke byttet om på de 2 ledningene Beklager at jeg ikke leste første post godt nok Endret 14. september 2007 av Tor Haakon Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Det går bra, jeg skjønte hva du mente og det fungerte bra. Alt er ok nå og den tøffer og går som en klokke. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå