staagri Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Jeg kommer plutsleg ikke inn i bios på mitt Biostar m7 VKA hovedkort lenger.. Nå får jeg bare svart skjerm med en blinkende markør i venstre hjørne etter jeg har trykket DEL. Har prøvd å resette bios uten at det hjalp!! Maskinen fungere som normalt ellers. Noen som kan hjelpe meg å løse dette problemet? Lenke til kommentar
maximus Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Prøv å flashe med den nyeste biosen til kortet ditt. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Nå skjønner jeg ingen ting lenger!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har akkurat flashet til nyeste bios versjon, men kommer forsatt ikke inn i bios.. Dette skal da vel ikke ha noe med verken harddisk, operativsystem eller andre ting å gjøre, vil jeg tro? Håper noe av dere glupinger kan hjelpe meg med dette...blir litt handikappet uten bios meny...... På forhånd takk. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Ingen som har noen gode ideer?? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Dette var rart, og noen god løsning har jeg ikke. Kom til å tenke på en maskin jeg var borte i engang, hvor bios var gjort utilgjengelig av sikkerhetsgrunner. Husker ikke om det da var et passord, eller om det var en annen tastekombinasjon. En annen ting er at hvis du har et USB tastatur må det settes opp i bios. Kanskje dette ikke er gjort. Prøv da et vanlig tastatur. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 staagri skrev (2002-01-03 18:16):Ingen som har noen gode ideer?? Prøv å dra ut strømmen på maskinen, fjern CMOS-batteriet og resett BIOS (clear CMOS). I tillegg kan du prøve å holde nede 'del' idet du skrur på maskinen. [ endret av Howard den 2002-01-03 19:40 ] Lenke til kommentar
staagri Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Merkelig ja... jeg er begynt å irritere meg noe jæv... over dette nå, har aldri brukt usb keyboard, og heller aldri brukt passord oppsettet i bios.. Og så vidt jeg kan forstå, kan ikke andre ting, som innstillinger i operativsystemet påvirke bios? Så jeg synest at det var merkelig at dette bare skulle skje over natten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå