Gå til innhold

N73ME vs Walkman erfaringer & overbevisninger!

vhaugen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo

jeg har Nokia n73me.

og jeg har følgende "klager" på denne tlf.

1. Jeg kan si det at denne tlf er treig.

meeeget treig. etter oppdatering ble den en smule raskere, men kan ikke sammenlignes med SE sine telefoner gennerelt. Om du er utålmodig, er IKKE dette en telefon for deg.

2. Volumet er for lavt

Volumet ved tale er alt for lavt. Ved bruk av handsfree(den originale) skal det ikke mye omgivelses-støy til for å overdøve lyden av den som snakker i andre enden. Jeg kjører lastebil i anleggsområde, og litt av og til hører jeg ikke hva folk sier i andre enden om ikke de snakker høyt.

Volumet ved musikk avspilling er alt for lavt. Når jeg bruker tlf som walkman(som i grunn fungerer svært bra), bruker jeg headsettet til min gamle w700i(de øreproppene med svært god lyd). Det er ok lyd, men alt for lavt og jeg savner den ekstra bassen man kunne få i w700i.

3. Under mp3-avspilling stopper musikken opp i et sekund av og til når jeg vil bruke telefonen til noe annet samtidig. Svært irriterende. F.eks hvis jeg hører på musikk, og vil ta et bilde. Når telefonen "lader opp" kameraprogrammet, henger musikken flere ganger. Når jeg trykker på knappen og TAR et bile, henger musikken også. Det virker som om "datamaskinen" inni telefonen er for liten og svak til å takle programmene skikkelig.

4. Tekstmelding. Jeg bruker ordliste. Og ble SVÆRT skuffet når jeg etter en liten stund merker at telefonen "glemmer" mine ord som jeg har lagret. Som ordlisten skal huske. Det var et problem jeg skjelden hadde med w700i. Regner med det er kapasiteten på ordlista som er for liten. Plagsomt er det i allefall da jeg skriver en del mld.

5.Knappene er ikke laget for folk med litt større fingre. Jeg er ikke stor og ikke små. men allikavell er knappene for små og knotete.

Jeg har ikke bare negativt å si.

1. Svært gode bilder.( men tregt kamera :( )

2. Man kan bruke telefonen til mye om man bare setter seg litt inn i hva som er mulig. innstallere div programmer osv.

3. Enkel navigering i musikken(bortsett fra at man ikke kan velge å avspille fra en enkelt mappe.)

4. Det er en brukervennlig telefon samtidig som den kan bli avansert. Enkel i bruk med muligheter for mye mer.

5. Meget god skjerm.

6. Programmene som følger med til pc, er lett og bruke.

7. Batteriet er godkjent. Men ved mye bruke av telefonen må man regne med p lade den annenvær dag kanskje. Jeg bruke telefonen MYE å lader den annenvær dag.

Konklusjon:

Bra telefon men treeeeeg. sekundene går mens du venter på noe du har valgt i menyen.

post-141033-1191333260_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...